اطلاعیه خبری:اعتراضات گسترده کارگران راه آهن و چند خبر دیگر

  • روز ٢٣ مرداد کارگران بخش نگهداری برق و تاسیسات ایستگاه تهران و طول خط راه آهن در تهران در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و مزایای شغلی، عدم پرداخت مطالبات صندوق پس انداز کارکنان راه آهن و عدم پرداخت پاداش بازنشستگی کارگران بازنشسته دست به اعتصاب زده و در مقابل یکی از ساختمانهای اداری راه آهن تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.
  • روز ٢٣ مرداد کارگران کارخانه تراورس کرج در اعتراض به تعویق پرداخت ٤ ماه دستمزد و قراردادهای موقت کاری دست از کار کشیده وجلوی حرکت قطار مسافری را گرفتند.
  • صبح روز پنجشنبه ۲۳ مرداد کارگران راه آهن خراسان در اعتراض به نپرداختن حقوقهای معوقه و موقتی بودن قرارداد کاری شان دست به اعتصاب زده ودر محل کار خود تجمع کردند.
  • روز ٢٣ مرداد بدنبال اعتراضات کارگران شرکت گسترش آهن راه مطالبات این کارگران بابت سنوات و عیدی پرداخت شد.
  • روز ٢٣ مرداد پرستاران بیمارستانهای مشهد درادامه اعتراضاتشان بخاطر تبعیض در پرداخت کارانه‌ها و عدم‌اجرای قوانین پرستاری و سطح نازل حقوقها و فشار سنگین کاری مقابل استانداری خراسان تجمع کردند.
  • روز ٢٣ مرداد کارگران شرکت بازیافت اهواز در اعتراض به تعویق پرداخت سه ماه حقوق مقابل شهرداری تجمع کردند.
    بخشهایی از اعتصابات کارگری خصلتی سراسری بخود گرفته و کارگران را در مناطق و شهرهای مختلفی در بر میگیرد. کارگران راه آهن، کارگران شهرداری و پرستاران بخش هایی از این کارگران هستند. محور اعتراضات کارگران راه آهن و شهرداری تعویق پرداخت دستمزدها، سطح نازل حقوقها و قرار دادهای برده وار کاریست. پرستاران نیز به سطح نازل حقوقها، قراردادهای موقت و پیمانی در بسیاری از بیمارستانها، فشار سنگین کاری و کمبود پرستار، استاندارد پایین بهداشت در بیمارستانها بویژه در دل بحران کرونا اعتراض دارند. این اعتراضات بستر اعتصابات سراسری و سازمانیابی این کارگران در شوراهای سازماندهی اعتراضاتشان است. این اعتراضات مستقیما به زندگی و معیشت کل جامعه مربوط است و باید مورد حمایت وسیع قرار گیرند.
    اعتصاب کارگران نفت در کنار اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه و هپکو و در کنار اعتصابات کارگران راه آهن و شهرداری و پرستاران و دیگر بخش های جامعه روند سراسری شدن اعتصابات را به جریان انداخته است و بر کل فضای سیاسی جامعه تاثیر مستقیم دارد. حمایت فعال از این اعتصابات پیوستن به این اعتراضات است.
    پیش بسوی اعتصابات سراسری
    پیش بسوی ایجاد شوراها
    حزب کمونیست کارگری ایران
    ٢٣ مرداد۱۳۹۹، ١٣ اوت ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *