اطلاعیه خبری: اعتراضات گسترده کارگران شهرداری و چند خبر دیگر

  • روز ٢١ مرداد کارگران واحد پاکبانی و فضای سبز شهرداری خوی در اعتراض به پرداخت نشدن ۵ ماه حقوق ماهیانه، حق بیمه و سایر معوقات مزدی مقابل ساختمان شورای اسلامی این شهر تجمع کردند.
  • روز ۲۱ مرداد کارگران فضای سبز شهرداری شهر قشم ، در اعتراض به پرداخت نشدن ٢ ماه حقوق و مشکلات معیشتی دست به اعتصاب زده و در شهر راهپیمایی کردند.
  • روز ۲۰مرداد کارگران شهرداری خوی از نواحی ۴ گانه شهرداری این شهر در برابر ساختمان “شورای اسلامی شهر” در اعتراض به پرداخت نشدن ۵ ماه حقوق دست به تجمع زدند.
  • روز ٢٠ مرداد کارگران شهرداری میرجاوه در اعتراض به تعویق پرداخت ٥ ماه مزد خود برای چندمین بار در طول هفته تجمع کردند.
  • روز ١٩ مرداد جمعی از کارگران خدمات شهری خرمشهر در اعتراض به عدم پرداخت ٣ ماه حقوق و دیگر مطالباتشان، مقابل ساختمان فرمانداری این شهر دست به تجمع زدند.
  • روز ١٧ مرداد کارگران شهرداری روانسر دراعتراض به تعویق پرداخت ٥ ماه مزد خود مقابل شهرداری تجمع کردند
  • روز ٢٠ مرداد کارگران پیمانکار اداره آب و فاضلاب اهواز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق خود مقابل ساختمان شرکت آب و فاضلات خوزستان تجمع کردند. ٣٠٠ کارگر آبفا بصورت پیمانی و با واسطه چند شرکت پیمانکاری به کار تلمبه چی، اپراتوری ایستگاههای آب و فاضلاب و غیره مشغولند. این کارگران در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزدها و قراردادهای موقت کاری بارها تجمع داشته اند.
  • روز ٢٠ مرداد کارگران شرکت آزمون فلز پارس که بیش از ۶ ماه است حقوق دریافت نکرده اند دست به اعتصاب زدند.
    اعتراضات کارگران شهرداری دامنه اش هر روز گسترده تر میشود ودر چند هفته اخیر این کارگران در بیش از ٢٠ شهر تجمع داشته اند. یک گام مهم عملی در مقابل این کارگران برپایی اعتصاب سراسری و هماهنگ و با اتکا به شورای سازماندهی اعتراضشان است. کارگران شهرداری به تعویق پرداخت دستمزدها، قراردادهای موقت کاری، سطح نازل حقوقها و عدم اختصاص امکانات بهداشتی لازم جهت مقابله با بیماری خطرناک کرونا اعتراض دارند. اعتصابات در سطح جامعه دارد ابعاد سراسری میگیرد. اعتصاب گسترده کارگران نفت در کنار اعتصاب متحدانه کارگران نیشکر هفت تپه که اکنون دو ماه است جریان دارد، و اعتصاب کارگران هپکو ومراکز مختلف کارگری بستر و زمنیه مناسبی برای اعتصابات سراسری فراهم کرده است. این اعتصابات فضای مناسبی را برای کارگران شهرداری و راه آهن نیز فراهم کرده است که در ابعادی گسترده تر و سراسری تر خواستها و اعتراضاتشان را جلو ببرند.
    پیش بسوی اعتصابات سراسری
    پیش بسوی ایجاد شوراها
    حزب کمونیست کارگری ایران
    ٢٢ مرداد۱۳۹۹، ١٢ اوت ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *