پنجاه وهفتمین روز اعتصاب حدود پنج هزار کارگر نیشکر هفت تپه

هفت تپه: شماره ۶٢:

روز ٢٠ مرداد اعتصاب بزرگ کارگران نیشکر هفت تپه همچنان با قدرت ادامه یافت و کارگران مقابل فرمانداری تجمع کردند. در حالیکه قرار است در نشست روز چهارشنبه مجلس اسلامی تکلیف مالکیت هفت تپه روشن شود، کارگران قاطعانه بر روی خلع ید از بخش خصوصی از این شرکت تاکید دارند. در نشست روز ۱۵ مرداد مسئولین حکومتی وعده دادند که سه ماه دستمزد معوقه کارگران تماما پرداخت شود و دفترچه های بیمه تمدید شود و اسماعیل بخشی و دیگر کارگران اخراجی به سر کار بازگردانده شوند. اما هنوز گامی در جهت عملی کردن این وعده ها برداشته نشده است. کارگران پیگیر تمام خواستهایشان هستند.

همبستگی های مردمی با مبارزات کارگران گسرش می یابد و این یک جنبه بسیار مهم و شورانگیز این مبارزات است. کانون صنفی مستقل فرهنگیان آذربایجان شرقی روز گذشته طی بیانیه ای ضمن اعتراض به احکام اخیرعلیه معلمان خراسان شمالی و حبس و زندان برای سایر فعالین صنفی، حمایت خود را از مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه اعلام داشت. قبلا نیز تشکلهای مختلف کارگری و بخشهایی از مردم حمایت و همبستگی خود را با کارگران اعتصابی اعلام کرده اند.

حزب کمونیست کارگری ضمن ارج گذاشتن بر این همبستگی ها، بر گسترش بیشتر آن و ایجاد شبکه های همبستگی با اعتصابات کارگری تاکید دارد. یک شکل عملی این حمایت ها پیوستن به این اعتصابات است. در عین حال نزدیک شصت روز اعتصاب و تعویق پرداخت دستمزدها فشار سنگینی بر گرده کارگران نیشکر هفت تپه و خانواده هایشان وارد میکند. تشکیل صندوقهای مالی در همبستگی با این کارگران و کمک رسانی به آنان یک شکل مهم تقویت مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه است. از اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه باید وسیعا حمایت کرد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٠ مرداد۱۳۹۹، ١٠ اوت ۲۰۲۰

تاکنون این تشکلها از کارگران نیشکر هفت تپه اعلام پشتیبانی کرده اند:

– کانون صنفی مستقل فرهنگیان آذربایجان شرقی

– کلینیک اپتومتری شوش معایتان رایگان چشم کارگران نیشکر هفت تپه و خانواده هایشان

– دکتر محسن شاملو جراح و متخصص مغز و اعصاب، دیسک کمر و دردهای مزمن درمان رایگان کارگران هفت تپه

– کارگران گروه ملی فولاد اهواز

– ستاد همبستگی با کرونا در ساری

-١۴ تشکل و گروه کارگری، معلمان، بازنشستگان، دانشجویان و دیگر فعالین اجتماعی:

اتحاد بازنشستگان ایران، انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار، سندیکای نقاشان البرز، شورای بازنشستگان ایران، گروه کارگران و معلمان ١٩ اسفند، گروهی از فعالین کارگری سقز، گروهی از فعالین لغو کار کودکان، دانشجویان پیشرو دانشگاه اصفهان، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشجویان دانشگاه آزاد نجف آباد اصفهان، جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های مشهد، جمعی از دانشجویان دانشگاه های هنر تهران، گروه شورای همبستگی کارگری، بازنشستگان فلزکار مکانیک

– جمع هایی از بازاریان شهر شوش

– ۵ انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی مریوان و سرواباد، کامیاران، سقز، بانه و دیواندره

– جمعی از کشاورزان چعب

– سندیکای نیشکر هفت تپه،

– گروهی از فعالین حقوق کودکان،

– سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران،

– بازنشستگان فلزکارمکانیک،

– بازنشستگان بافنده سوزنی،

– گروه شورای همبستگی کارگری

– کارگران شرکت آسفالت ماکام شرق

– سندیکای شرکت واحد

-جان کلارک از سازمان ائتلاف علیه فقر در انتاریو در کانادا

– ریتا ملیا رئیس اتحادیه کارگران ساختمان، جنگل، معادن در سات ولز سیدنی در استرالیا

در سطح بین المللی: شبکه ملی شاپ استوواردزبریتانیا، اتحادیه جهانی اینداستریال، ٨٠ سندیکا و تشکل کارگری در کشورهای مختلف، شورای اتحادیه های کارگران در استرالیا ، پنج کنفدراسیون اتحادیه ای فرانسه:کنفدراسیون فرانسوی دموکراتیک کار CFDT، کنفدراسیون عمومی کار CGT ، کنفدارسیون اتحادیه ای Solidaires ، اتحادیه سندیکائی مستقل UNSA و فدراسیون سندیکائی متحد FSU،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *