پرستاران نیز به اعتصاب سراسری پیوستند

امروز ٢٠ مرداد پرستاران شرکتی وزارت بهداشت در اقدامی هماهنگ و در چند استان از جمله در استانهای خراسان، خوزستان، یزد، اراک، لرستان، کرمان، و ارومیه وارد اعتصاب شدند. پرستاران بخش کرونایی و شرکتی ارومیه در اعتراض به عدم پرداخت مزایا و اضافه کاری خود که از اسفند ماه سال گذشته پرداخت نشده است دست از کار کشیده و تجمع اعتراضی برپا کردند.

پرستاران در شرایط بحران کشنده کرونا هم زیر فشار کار سنگین و خرد کننده قرار دارند و هم خود در معرض خطر جدی قرار دارند و تاکنون متاسفانه شماری از آنها قربانی کرونا شده اند اما از امکانات بازدارنده جدی در برابر کرونا برخوردار نیستند و به این مساله اعتراض جدی دارند. بعلاوه پرستاران خواهان لغو قراردادهای برده وار و موقت و داشتن قرار داد رسمی هستند. پرستاران همچنین به سطح نازل حقوقها و تعویق پرداخت آن، فشار بالای کار و استاندارد پایین بهداشتی و پزشکی در بیمارستانها اعتراض دارند.

با پیوستن پرستاران به صف اعتصابات کارگران نفت، هفت تپه، هپکو و دیگر مراکز کارگری، جامعه بسرعت بسوی اعتصابات سراسری حرکت میکند. حمایت فعال از این اعتصابات پیوستن به آن و دفاع از کارزار دفاع از حقوق که کارگران نفت با آن به میدان آمدند بسیار مهم و حیاتی است. برای حفظ اتحاد و ادامه کاری اعتصابات و اعتراضات ایجاد شورای سازماندهی اعتراضات از اهمیت زیادی برخوردار است. تجربه هفت تپه و اتکا به مجمع عمومی و تصمیم گیری شورایی صف اعتراض را متحدتر و قدرتمند خواهد کرد. حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت از اعتصاب سراسری پرستاران همگان را به حمایت همه جانبه از مبارزات و خواستهای آنان فرا میخواند. حزب همه پرستاران در سطح سراسری رسمی و غیر رسمی را به این اعتصابات فر میخواند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۰ مرداد۱۳۹۹، ۱۰ اوت ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *