اکثر زندانیان سیاسی بند ۸ اوین به کرونا مبتلا شده اند, اسماعیل عبدی و جعفر عظیم زاده از جمله مبتلایان به کرونا هستند

طبق اطلاعیه ای که روز ۱۹ مرداد اتحادیه آزاد کارگران ایران منتشر کرده است هفته گذشته با شدت گرفتن علائم بیماری در بین زندانیان بند ۸ اوین، مسئولین بند به طور راندوم از ۱۷ نفر از آنان تست کرونا گرفتند که امروز یکشنبه جواب تست زندانیان به آنان اعلام شد که از ۱۷ نفر، ۱۲ نفر به کرونا مبتلا شده اند. جعفر عظیم زاده، اسماعیل عبدی، امیرسالار داودی، مجید آذرپی، فریدون احمدی، سعید شریفی و تعداد دیگری که اسامی آنها فعلاً در دست نیست ابتلایشان به کرونا قطعی اعلام شده است.داوودی، مجید آذرپی، جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی از جمله ۱۲ زندانی هستند که امروز از دیگر زندانیان جدا شده و به بیمارستان داخل اوین منتقل شده‌اند.

روشن بود که بدلیل عدم امکان فاصله گذاری اجتماعی میان زندانیان، محیط غیر بهداشتی و شرایط جسمی زندانیان، زمینه ابتلا به بیماری کرونا در میان زندانیان بسیار بالااست. زندانیان سیاسی و خانواده هایشان و بسیاری از سازمان های سیاسی در این مورد هشدار داده بودند اما جنایتکاران حاکم نه تنها آنها را آزاد نکردند،‌ و نه تنها امکانات بهداشتی بیشتری در اختیار آنها نگذاشتند بلکه در تمام این ماهها که کرونا در حال شیوع بوده استبدون وقفه تعدادی را احضار و دستگیر کرده اند و اکنون بیماری در زندان ها به وضعیت فاجعه آمیزی رسیده است. در هفته های گذشته خبر ابتلای تعداد دیگری از زندانیان سیاسی از جمله زینب جلالیان، نرگس محمدی و سهیلا حجاب هم منتشر شده است. حتی اگر مقامات حکومت درمورد عادی بودن کار در مراکز تولیدی و اقتصادی بتوانند توجیهاتی ارائه کنند درمورد نگهداشتن زندانیان در زندان مطلقا هیچ توجیهی ندارند. مسئولیت بیماری زندانیان تماما بعهده حکومت است.

وضعیت زندانیان اضطراری است و فعالیت عاجلانه ای را از همه مردم و خانواده های آنها طلب میکند. اکنون که اعتصابات کارگری و شروع اعتصابات رانندگان کامیون ها حکومت را در وضعیتی بحرانی تر از قبل قرار داده و روحیه اعتراضی در جامعه را بالاتر برده است، جبهه مبارزه برای تعطیل زندان ها لااقل تا رفع بحران کرونا و آزادی فوری و بی قید و شرط کلیه زندانیان سیاسی را باید با تمام قوا سازمان دهیم و حکومت را از همه طرف در مخمصه قرار دهیم.همه مردم معترض و آزادیخواه، کلیه کارگران و معلمان و دانشجویان و کلیه تشکل های کارگری و مردمی را به پیوستن به این جبهه فرامیخوانیم. تجمع کنیم، برای تک تک زندانیان طومار جمع کنیم، با حضور فعال و گسترده در مدیای اجتماعی افکار عمومی را در ایران و در سطح بین المللی به کمک بطلبیم و جنبش قدرتمندی برای آزادی عزیزانمان به راه اندازیم. پابپای گسترش اعتصابات و اعتراضات مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی را بعنوانی یک ستون مهم مقابله با جمهوری اسلامی با تمام قوا تقویت کنیم.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰ اوت ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *