موج دوم کرونا، و همدستی حکومت با آن

موج دوم کرونا در ایران مدتی است که شروع شده و هرروز دارد بیش از دور قبل قربانی میگیرد. گزارشهای رسمی و حکومتی در مورد شمار قربانیان بسیار متناقض و کذب محض است. گزارشاتی به بیرون درز کرده که بر طبق آن آمار تلفات کرونا سه برابر آماری است که حکومت اعلام کرده است یعنی حدود ۵۲ هزار نفر. آمار واقعی اما از این بسیار بالاتر است.

علیرغم اینکه تلفات کرونا طبق آمار خود حکومت روزانه به بالای ۲۰۰ نفر رسیده است، روحانی به نمایندگی از طرف خامنه ای و سایر سران حکومت اعلام کرده است که “سوگواری‌های ماه محرم باید در تمام شهرها با عظمت و شکوه! برگزار شود”. این در حالی است که حتی وزارت بهداشت خود حکومت و مقامات “ستاد ملی مقابله با کرونا” اعلام خطر کرده و رسما اعلام کرده اند که بیش از ۱۷۰ شهر در وضعیت قرمز می باشد و روحانی اعلام کرده که آمار مبتلایان به کرونا ۲۵ میلیون نفر است. جمهوری اسلامی نه تنها هیچ اقدامی برای مقابله با کرونا نکرده و یک صدم امکانات لازم را در اختیار بیمارستان ها و کادر درمانی قرار نداده و کوچکترین امکان تامین معیشت در اختیار میلیون ها بیکار قرار نداده است، بلکه برای جلوگیری از تعطیل دکان مذهب، بکمک مداحان اوباش و روضه خوان های جاهل مراسم های محرمش را شروع کرده است. این رسما روانه کردن مردم به میدان بدون کنترل و مرگبار کرونا است. این یک جنایت آشکار است. برگزاری مراسم عزاداری عملا به معنای دامن زدن به صورت انفجاری به کرونا در کشورو کشتار بیشتر مردم است. حکومت فکر میکند میتواند با راه انداختن بساط محرم فضای اعتراضی حاکم بر جامعه را تحت الشعاع قرار دهد و فضا را برای مقابله با مردم آماده کند.اما در چنان بحران و تشتتی بسر میبرد که حتی بر سر مراسم محرم نیز دعواهای تندی در میان حکومیتان شکل گرفته است.

مردم!
از شرکت در تجمعات و مراسم محرم بطور جدی خودداری کنید و اهداف پلید حکومت را با شکست کامل روبرو سازید! محیط های کار را به محل اعتراض به بی امکاناتی و بی مسئولیتی حکومت و کارفرمایان تبدیل کنید. به حکومت فشار بیاورید که برای مقابله با کرونا از بودجه های عظیم دستگاههای مذهبی و سرکوب و تروریستی بزند و صرف مقابله با کرونا و تامین زندگی مردم کند. اعتصابات را گسترش دهید و از اعتصابات قدرتمندی که در نقاط مختلف کشور شروع شده است حمایت کنید. گسترش اعتراضات و اعتصابات تنها راه مقابله با حکومت کرونا و جنایتکار اسلامی است.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۵ اوت ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *