ادامه اعتصاب کارگران هپکو و آسفالت طوس و اعتراضات کارگران شهرداری اهواز و بندر امام

اطلاعیه خبری

روز ١٤مرداد حدود ٣٠٠ کارگر شرکت هپکو در اراک در اعتراض به تعویق پرداخت دو ماه حقوق و وضعیت بلاتکلیف شغلی و معیشتی و خلف وعده ها، برای چهارمین روز متوالی با راهپیمایی در سطح شهر و برپایی تجمع درکارخانه و در منطقه زیر پل بختیاری دست به اعتراض زدند. کارگران به دست به دست شدن این شرکت در دست دزدان و چپاولگران و بالاکشیدن حق و حقوقشان اعتراض دارند. به گفته کارگران قبلا بحث بر سر واگذاری هپکو به ایمیدرو بود و سرانجام ٥٥ درصد سهام غیر مدیریتی آن به سازمان تامین اجتماعی که خود یک کانون مهم از دزدی ها واختلاسهای دست اندرکاران و حکومتیان بوده واگذار شده است. کارگران هپکو اعلام کرده اند که تا رسیدن به خواستهایشان به اعتراض خود ادامه میدهند. اعتصاب و راهپیمایی کارگران هپکو فضای شهر اراک را تحت تاثیر قرار داده و این اعتراضات به مرکز توجه دیگر مراکز کارگری و مردم شهر تبدیل شده است.

روز ١٤ مرداد اعتصاب کارگران شرکت آسفالت طوس در اعتراض به عدم پرداخت چندین ماه دستمزد و عدم پرداخت حق بیمه شان به سازمان تامین اجتماعی و با خواست افزایش دستمزدها وارد چهارمین روز شد.
-روز ١٤ مرداد کارگران خدماتی وفضای سبز شهرداری بندر امام اعتراض خود را به عدم پرداخت ۸ ماه حقوق علیرغم وعده و وعیدها رسانه ای کردند. تعداد این کارگران به ٨٠٠ نفر میرسد. به گفته کارگران برخی از مدیران شهری در روز ششم تیرماه وعده کرده بودند که یک ماه از معوقات مزدی آنان را در روز های آینده پرداخت می کنند و منابع مالی آن هم تامین شده است ، اما حتی به این وعده نیز عمل نشد.
-روز دوشنبه ۱۳ مرداد، جمعی از کارگران اخراجی اجرائیات شهرداری اهواز به نمایندگی از ۳۷ همکار خود مقابل ساختمان شورای اسلامی تجمع کرده وخواستار بازگشت به کارشان شدند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
١٤ مرداد۱۳۹۹، ٤ اوت ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *