جدید ترین

خانواده های زندانیان محکوم به اعدام در اصفهان دست به تجمع زدند. حکومت گفته است ممکن است تا یک شب آنها را اعدام کنیم. فورا باید دست به کار شویم!

صبح امروز چهارشنبه ۸ مرداد خانواده های پنج زندانی محکوم به اعدام همراه با دوستانشان و جمعی از مردم اصفهان در مقابل دادگستری نیکبخت این شهر دست به تجمع زدند و در حالیکه پلاکاردی که روز آن نوشته شده بود#اعدام_نکنید در دست داشتند، به احکام اعدام عزیزان خود اعتراض کردند. پنج محکوم به اعدام از روز قبل تا کنون تماسی با خانواده های خود نداشته اند.

طبق گزارشی که از یکی از شرکت کنندگان این تجمع دریافت کرده ایم رئیس زندان ضمن حضور در جمع آنها، تهدیدکرده است که در صورت ادامه تجمع، آنها را بازداشت میکند. او وقیحانه گفته است اگر با رسانه ای مصاحبه کنید و یا اینجا فیلم بگیرید محکومین به اعدام را اعدام میکنیم و شما را هم دستگیر میکنیم. خانواده های زندانیان و تجمع کنندگان به تهدیدات ویتوجهی نکرده و به تجمع ادامه دادند. مزدوران حکومت به ضرب و شتم معترضین پرداختند اما خانواده ها میگویند عزیزان ما بیگناهند و کاری نکرده اند. دادگاه علنی تشکیل دهید و رسانه ها هم امکان شرکت داشته باشند تا همه ببینند که عزیزان ما بیگناهند. به خانواده ها گفته شده که تا ساعت یک نیمه شب اجرای حکم اعدام یا بخشش! را اعلام خواهند کرد. تماس زندانیان با خانواده های آنها را نیز از دیروز قطع کرده اند.

لازم به یادآوری است که دیوان عالی کشور پنج نفر از معترضی دیماه ۹۶ در خمینی شهر را به نام محمد بسطامی، مهدی صالحی قلعه شاهرخی،هادی کیان، مجید نظری کندری و عباس محمدی را به اعدام محکوم کرده است.

باید فورا کاری کرد. خطر اعدام جدی است. علاوه بر آکسیون های اضطراری باید در تماس با پارلمان ها و دولت های غربی از آنها خواست جمهوری اسلامی را برای جلوگیری از اعدام این جوانان تحت فشار قرار دهند.

اجرای احکام اعدام سه نفر در تهران را متوقف کردیم. جلو اعدام این پنج جوان را هم میتوانیم بگیریم.

حزب کمونیست کارگری ایران
۸ مرداد ۱۳۹۹، ۲۹ جولای ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *