اطلاعیه خبری: اعتصاب کارگران هپکو، و اعتراضات پرستاران در تهران، یاسوج، شیراز و اصفهان

-روز شنبه ۴ مرداد، کارگران کارخانه هپکو اراک درادامه اعتراضات دامنه دارشان به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی برای دومین روز دست به اعتصاب زدند. در اطلاعیه قبلی گزارش کردیم که بنا بر ابلاغیه روز ٢٣ تیر سهام دولت در یکسری از شرکت ها از جمله هپکو در قبال بدهی دولت به تامین اجتماعی واگذار شده است. در این واگذاری ها و جا به جای سهام، این کارگرانند که پاسکاری میشوند و حق و حقوقشان بالا کشیده میشود. در نتیجه پیشبرد چنین سیاستی هپکو به حالتی معلق و نیمه تعطیل در آمده و ٤ سال است که این کارگران علیه این بساط دزدی برای گرفتن حق و حقوقشان در جدالند. دستمزدهای معوقه ، حق بیمه پرداخت نشده، قراردادهای موقت کاری و نداشتن هیچگونه امنیت شغلی و بلاتکلیفی وضعیت شغلی معضل این کارگران است و بخاطر آن بارها تجمع و اعتراض بر پا کرده اند. اعتصاب امروز کارگران هپکو به ادامه این تعرضات به زندگی و معیشتشان است. هپکو یکی از کانون های داغ اعتراضات کارگری است و اعتصاب آنان مرکز توجه دیگر مراکز کارگری بویژه مردم شهر اراک است. بویژه مراکز کارگری دیگری در این شهر همچون آذرآب و آوانگان اراک وضعیت مشابهی با هپکو دارند و این کارگران بارها در کنار هم ایستاده و علیه این وضعیت دست به اعتراض زده اند. اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه میتواند الگوی اعتصابی متحدانه در مراکز مختلف کارگری در شهر اراک و جلب همبستگی وسیع مردم این شهر باشد.
روز شنبه ۴ مرداد،جمعی از کارکنان بیمارستان دکتر سپیر تهران در اعتراض به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق ونداشتن امنیت شغلی مقابل این مرکزدرمانی دست به تجمع زدند. به گفته پرستاران این بیمارستان یک مرکز خیریه است و مشکلات عدیده مالی دارد. کمک های دولتی نیز تا به حال به بیمارستان نرسیده است. بنا بر خبرها به علت پرداخت نشدن حقوق ها ۱۲ نفر از پرسنل بیمارستان استعفا داده اند که با استعفای آن ها موافقت نشده است. به علت اینکه مجموعه با حداقل نیرو اداره می شود و در نوروز امسال نیز ۶۰ نفر از کارکنان این بیمارستان اخراج شدند.
-روز شنبه ۴ مرداد ماه پرستاران و کارمندان شاغل در بیمارستان خلیل شهرستان یاسوج در اعتراض به پرداخت نشدن ٢٣ ماه حقوق و خلف وعده های داده شده مقابل ساختمان استانداری کهگیلویه و بویر احمد تجمع کردند. در این تجمع اعتراضی با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز افرادی که در این بیمارستان بستری هستند به مراقبت در مان، تعدادی از پرستاران و کادر درمانی به نمایندگی از طرف سایر همکاران شرکت داشتند.

  • روز ٤ مرداد کارمندان بیمارستان های تامین اجتماعی اصفهان و شیراز در اعتراض به سطح نازل حقوقها و پرداخت آن بر اساس حکم فروردین ماه، دست به تجمع زدند. به گفته تجمع کنندگان چندرغاز افزایش حقوقی سال ٩٩ هنوز در فیش حقوقی آنها منظور نشده است.
  • روز ٤ مرداد کارکنان بیمارستان بهشتی شیراز وابسته به تامین اجتماعی در اعتراض به افزایش نیافتن ۵۰ درصدی حقوق های خود مانند وزارت بهداشت و سایر دستگاهها، و سطح نازل دریافتی هایشان دست به تجمع زدند.
    حزب کمونیست کارگری ایران
    پیش بسوی اعتصابات سراسری
    پیش بسوی ایجاد شوراها
    ٥ مرداد ۱۳۹۹، ٢٦ ژوئیه ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *