کارگران نیشکر هفت تپه ۳۳ روز اعتصاب و راهپیمایی با شکوه! حکومتیان گوشهایشان را گرفته اند

هفت تپه: شماره ٣٩

روز ٢٧ تیر کارگران نیشکر هفت تپه در سی و سومین روز اعتصاب خود مقابل فرمانداری تجمع کردند. در تجمع این روز نیز کارگران نیشکر هفت تپه بر عزم خود به ادامه اعتصاب تا رسیدن به مطالباتشان تاکید کردند. این کارگران که با قدرت اتحاد و مبارزه شان توانستند ٤ همکار زندانی خود ابراهیم عباسی، یوسف بهمنی، محمد خنیفر و مسلم چشمه خاور را آزاد کنند در این روز خود را در موضع قویتری احساس کرده و از پیگیری خواستهایشان سخن گفتند. از جمله در روز ٢٦ تیر بهمن یوسفی یکی از کارگران بازداشتی که بدنبال اعتراض قدرتمند کارگران در کف خیابان آزاد شده بود، در جمع کارگران سخنرانی کرد و با خشم و اعتراض فریاد میزد و اعتراضش را به این بساط سرکوب و بی تامینی اعلام کرد. او از اینکه کارگران خواسته دارند و خواسته هایشان بحق است سخن گفت. از اینکه اسدبیگی آزاد میگردد و کارگر زندانی میشود سخن گفت و با خشم تمام فریاد زد و گفت میخواهند ما خفه شویم، اما ما خفه نمیشویم و ادامه میدهیم. ما مطالبه گریم و مطالباتمان را میخواهیم و روی این قضیه نیز از هیچ چیزی دریغ نمیکنیم. او در سخنانش بر روی خواستهای فور ی کارگران از جمله پرداخت طلب همه کارگران، تمدید دفتر چه های بیمه و خلع ید از بخش خصوصی و برگرداندان کارخانه به خود کارگران سخن میگوید.

اشاره کنیم که اسماعیل بخشی رهبر محبوب کارگران نیشکر هفت تپه که هم اکنون از کار اخراج شده و خواست فوری کارگران بازگشت به کار وی و دیگر همکاران اخراجی شان است در رابطه با آزاد شدن ٤ کارگر بازداشتی هفت تپه در اینستاگرام خود مینویسد:” خواستیم، ایستادیم، بدست آوردیم: با همت و اتحاد و ایستادگی کارگران شریف هفت تپه که هر چه فریاد داشتند بر سر مسئولین و مسببان بازداشت بی دلیل فعالین کارگری هوار کردند تا بالاخره عصر چهارشنبه چهار نماینده ی خود یوسف بهمنی، ابراهیم عباسی، مسلم چشمه خاور و محمد خنیفر را از زندان چور وستم رها کردند… زنده باد هفت تپه، بله، اینجا هفت تپه ست.”

در نیشکر هفت تپه رهبران کارگری یکی بعد از دیگری در روزهای مختلف گرد آمدن در مقابل فرمانداری سخنرانی کرده و در سخنانشان کل بساط تبعیض و نابرابری و دزدی و چپاول حاکم را به چالش میکشند. در این سخنرانی ها رهبرانشان از جمله اسماعیل بخشی و دیگر نمایندگانش را ارج میگذارند و بر اتحاد و همبستگی تاکید میکنند.

امروز نیشکر هفت تپه به مرکز توجه کل کارگران و همه مردم تبدیل شده است. صدای کارگران هفت تپه همه جا شنیده میشود اما از حکومتیان چیزی جز تهدید دستگیری و چنگ و دندان نشان دادن شنیده نمیشود. گوشهایشان را گرفته اند و کارگران بر سرشان داد میکشند تا بشنوند. کارگران خواستهای برحق و غیر قابل گذشتی دارند و بدون عملی شدن خواستهایشان نمیتوانند به سر کار بروند. جمهوری اسلامی به امید فرسوده شدن کارگران دارد وقت کشی میکند. خواستها و اعتراض این کارگران خواستها و اعتراض بخش عظیمی از کارگران است. هفت تپه با خود گفتمان شورایی را به عنوان آلترناتیو در مقابل جامعه قرار داده است. نیشکر هفت تپه در مقابل شوراهای اسلامی این نهادهای دست ساز حکومتی ایستاده و حکم به جمع شدن بساطش از کارخانه را داده است. هفت تپه با اتحاد و همبستگی مقابل مافیای دزد و چپاولگر که یک سر آن به حکومتیان وصل است ایستاده است. اینها همه لحظات شورانگیزی از جنبش اعتراضی کارگری است که تجربیات ارزنده ای برای همه کارگران دارد. از مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.

زنده باد همبستگی با کارگران اعتصابی هفت تپه
پیش بسوی اعتصابات سراسری
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٧ تیر۱۳۹۹، ١٧ ژوئیه ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *