بیست و نهمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه, شعار اعدام اسد بیگی در خور مبارزه کارگران نیست و باید کنار گذاشته شود!

هفت تپه: شماره ٣٤

روز ٢٣ تیر کارگران نیشکر هفت تپه در بیست و نهمین روز اعتصاب خود در مقابل فرمانداری تجمع کرده و سپس در مرکز شهر راهپیمایی کردند. در این روز نیز کارگران شعارهای اعتراضی خود را فریاد زده و خواستار پشتیبانی مردم از خواستهایشان شدند. این کارگران به عدم پرداخت دستمزد و حق بیمه خود و به حراج گذاشتن زمین های هفت تپه و به خطر افتادن شغل و معیشتشان اعتراض دارند. این کارگران از بساط چپاول و دزدی در این مجتمع بزرگ کارگری به فغان و فریاد آمده اند. بویژه اسد بیگی سردسته مافیای حاکم بر نیشکر هفت تپه که نقش برجسته ای در نابودی کار و زندگی کارگران هفته تپه و سرکوب هر گونه اعتراضی داشته عمیقا مورد نفرت همه کارگران است.

در این روز کارگران نیشکر هفت تپه با شعار”مفسد اقتصادی اعدام باید گردد” خشم خود را نسبت به او ابراز کردند. اما ما همینجا اعلام میکنیم که این شعار درخور مبارزه کارگران نیست. خشم و نفرت کارگران علیه مفتخورانی چون اسد بیگی کاملا برای همگان قابل درک است. اما شعار “مفسد اقتصادی اعدام باید گردد” تماما تحت تاثیر تبلیغات و فضایی است که حکومت اسلامی ایجاد کرده است. همان حکومتی که اسد بیگی ها را بجان کارگران انداخته است. این شعار بیش از هر چیز آغشته به فرهنگ ارتجاعی و جنایتکارانه جمهوری اسلامی این رژیم سرکوب و اعدام است. روشن است که اسد بیگی و اسد بیگی ها باید علنا محاکمه شوند. اگر دست کارگران باشد آنها را در دادگاههای علنی مردمی محاکمه خواهند کرد. اما یک سر این دزدی ها به خود حکومتیان میرسد و قوه قضاییه خود لانه چنین دزدانی است. خواست ما کارگران خلع ید از اسد بیگی و محاکمه او و باند مافیایی او و تک تک سران دزد و جنایتکار این حکومت در دادگاههای علنی مردمی است. جمهوری اسلامی تحت همین عناوین “اعدام مفسدین” و “اعدام محاربین با خدا” بساط جنایت و سرکوبش را بر جامعه گسترش داد و در پناه آن و در پناه اسلام و قوانین ارتجاعی اش وحشیانه ترین شکل استثمار سرمایه داری را بر جامعه و بر کارگران حاکم کرد. اعدام ابزار دست حکومت ها برای سرکوب اعتراضات و به قهقرا بردن جامعه است. با بقای چنین مجازاتهایی این کارگران و همه مردم هستند که بیشترین آسیب را می بینند. شعار ما کارگران باید لغو مجازات اعدام باشد.

کارگران نیشکر هفت تپه تا همین جا پیشروی های مهمی داشته و استوار ایستاده اند. یک نقطه قدرت این کارگران اتکاء به تصمیم گیری شورایی از طریق برپایی هر روزه مجمع عمومی و جلب حمایت مردم است. با اتکاء به همین نقطه قدرتها میتوان این مبارزات را با قدرت به جلو برد. از مبارازت و خواستهای پیشرو کارگران نیشکر هفت تپه باید وسیعا حمایت کرد. باید فورا دستمزدهای پرداخت نشده و کلیه طلبهای این کارگران پرداخت شود و دفتر چه های بیمه آنها تمدید شود. باید کارگران اخراجی فورا سرکارشان بازگردند. باید قراردادهای موقت به قراردادهای دائم تبدیل شود. باید به حراج گذشته شدن زمینهای کشت هفت تپه متوقف شود و باید این بساط چپاول و دزدی از هفت تپه جمع گردد و پولهای به سرقت رفته به کارگران بازگردد و آنها امنیت شغلی داشته باشند. حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت قاطع از مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه بر گسترش جنبش همبستگی با کارگران نیشکر هفت تپه تاکید دارد.

زنده باد همبستگی با کارگران اعتصابی هفت تپه
پیش بسوی اعتصابات سراسری
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٣ تیر۱۳۹۹، ١٣ ژوئیه ۲۰۲۰

تاکنون این تشکلها از کارگران نیشکر هفت تپه اعلام پشتیبانی کرده اند:

شبکه اتحادیه ای سراسری شاپ استوواردزبریتانیا
جمع هایی از بازاریان شهر شوش
٥ انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی مریوان و سرواباد، کامیاران، سقز، بانه و دیواندره
جمعی از کشاورزان چعب
سندیکای نیشکر هفت تپه،
انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه،
سندیکای نقاشان البرز،
گروهی از فعالین کارگری سقز،
گروهی از فعالین حقوق کودکان،
شورای بازنشستگان ایران،
سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران،
اتحاد بازنشستگان ایران،
بازنشستگان فلزکارمکانیک،
بازنشستگان بافنده سوزنی،
گروه نوزده اسفند،
گروه شورای همبستگی کارگری
کارگران شرکت آسفالت ماکام شرق
جمعی از کارگران فولاد اهواز
سندیکای شرکت واحد
کارگران شرکت آسفالت ماکادام شرق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *