اعتصاب کارگران شهرداری در ١١ شهر, اعتراضات کارگران شهردای ها ابعاد سراسری بخود میگیرد

اعتصاب کارگران شهرداری در ١١ شهر
اعتراضات کارگران شهردای ها ابعاد سراسری بخود میگیرد

  • روز ١٦ تیر جمعی از از کارگران فضای سبز شهرداری دزفول در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی خود دست از کار کشیده و در مقابل ساختمان شهرداری این شهر تجمع کردند.
  • روز ١٥ تیر کارگران شهرداری کلاله دراستان گلستان در اعتراض به عدم پرداخت ماهها حقوق از طرف شرکت های پیمانکاری پردیس نیرو و پسماند تجمع کردند. بنا بر خبرهای منتشر شده این کارگران بیش از 800 میلیون تومان طلب دارند و علیرغم وعده و وعید های داده شده از آغاز سال جاری مزدی نگرفته اند.
  • روز یکشنبه 15 تیر، کارگران شهرداری سراوان دراستان سیستان و بلوچستان اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت 2 ماه حقوق و5 ماه حق بیمه رسانه ای کردند.

اعتراضات کارگران شهرداری دارد بتدریج ابعاد سراسری ای به خود میگیرد. در هفته جاری این کارگران در ١١ شهر کلاله، سراوان، دزفول، بهبهان، اهواز، کوت عبدالله، حمیدیه، بندر لنگه، بوشهر، آبادان و دهدشت بر سر مطالبات مشابهی تجمعات اعتراضی بر پا کرده اند. محور خواستهای همه این کارگران دائمی شدن قراردادها، پرداخت فوری دستمزدهای معوقه و افزایش سطح حقوقهاست. شرایط کار یکسان این کارگران و مضمون مشترک اعتراضاتشان بستر مناسبی برای ایجاد تشکل سراسری این کارگران و رفتن بسوی اعتصابات گسترده تر است.

پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
١٦ تیر ۱۳۹۹، ٦ ژوئیه ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *