اطلاعیه خبری: اعتراضات کارگران راه آهن، بیانیه ٤ تشکل کارگری و یک خبر اعتراضی دیگر

روز ١٣ تیر کارگران راه آهن اسلامشهر در اعتراض به پرداخت نصفه و نمیه حقوق ماهیانه از طرف شرکت تراورس دست از کار کشیدند. در همین رابطه روز دوشنبه 9تیر، کارگران ابنیه فنی راه آهن شاهرود دست به اعتراض زدند. به گفته کارگران حدود ٥٥٠ کارگر شاغل در خطوط راه‌آهن «ناحیه شمال شرق یک» تقریبا از یکسال پیش هر ماه نیمی از حقوق خودرا با تاخیر دو ماهه دریافت می‌کنند. هم اکنون حدود 7 هزار کارگر راه آهن نیز با همین پیمانکار طرف قرارداد هستند و با همین شرایط اسفناک کاری روبرو هستند. در رابطه با این وضعیت کارگران راه آهن بارها دست به اعتراضات سراسری زده اند. موضوع مشترک اعتراض این کارگران بستر مناسبی برای رفتن بسوی اعتصاب سراسری است.

  • ٤ تشکل کارگری، سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، کانون صنفی معلمان اسلام شهر، انجمن صنفی معلمان کردستان –مریوان و سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه طی بیانیه ای در دوازدهم تیرماه حکم اعدام برای معترضان به فقر و فلاکت و ایجاد ارعاب عمومی را محکوم کرده اند. در بخشی از این بیانیه ضمن اعلام حمایت از امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی سه جوانی که برای‌شان حکم اعدام صادر شده و دیگر معترضین آبان‌ماه ۹۸ چنین آمده است:” ما به گلوله بستن، زندان و انواع فشارهای پلیسی و امنیتی بر معترضان را شدیدا محکوم کرده و خواهان آزادی فوری دستگیرشدگان آبان ۹۸ و پیش‌تر از آن دی ماه ۹۶ هستیم. نمی‌شود به بهانه تحریم همه فشار اقتصادی متوجه کارگران، مزدبگیران و فرودستان گردد و در همان حال همین تحریم‌‌ها فرصتی برای مال‌اندوزی بیشتر سرمایه‌داران، مسئولین و آقازاده‌ها باشد”. احکام اعدام علیه معترضین را باید وسیعا محکوم کرد.
  • روز پنج شنبه 12 تیر همزمان با افتتاح سایت تصفیه‌خانه شماره دو شیراز،جمعی از کارگران شرکت بهره‌برداری و نگهداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان فارس دراعتراض به بلاتکلیفی معیشتی وشغلی پس از واگذاری به بخش خصوصی مقابل درب ورودی این تصفیه خانه دست به تجمع زدند. ٢٣٠ کارگر این شرکت ٣١ ماه است که مزد خود بعلاوه عیدی و پاداش سال ٩٨ را طلب دارند.

حزب کمونیست کارگری ایران
١٣ تیر ۱۳۹۹، ٣ ژوئیه ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *