نوزدهمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه, تا آخر به اعتصابمان ادامه میدهیم

هفت تپه: شماره ٢١
روز ١٣ تیر جمعیت بزرگی از بخش های مختلف نیشکر هفت تپه در نوزدهمین روز از اعتصاب و اعتراضات قدرتمند خود در مقابل فرمانداری شوش تجمع کرده و پیگیر خواستهایشان شدند. تاکید کارگران بر اتحاد و یکپارچگی با اتکاء به تصمیمات جمعی مجمع عمومی شان بود. کارگران میگویند تا وقتی پاسخ نگیرند کنار هم می ایستند و اعتراضشان را ادامه میدهند. بنا بر خبرها روز پنجشنبه ١٢ تیرماه حقوق حدود ۴۰۰ نفر از کارگران قراردادی شاغل در بخشهای کشاورزی، حراست و کارخانه واریز گردید. اما مزد باقی کارگران این مجتمع ٥ هزار نفره پرداخت نشده است. پرداخت حقوق بخشی از کارگران و معلق گذاشتن دستمزد بقیه آنها، سیاستی در جهت تفرقه در صف متحد کارگران هفت تپه است و در برابر آن کارگران همگی اعلام کردند که اعتصابشان ادامه دارد و به تجمع امروز ١٣ تیرماه در مقابل فرمانداری فراخوان دادند.

بعلاوه یک موضوع مهم که به خشم کارگران نیشکر هفت تپه بیشتر دامن زده است، به حراج گذاشتن زمین های این شرکت است که توطئه ای درجهت به تعطیلی کشاندن نیشکر هفت تپه است و کار و معیشت ٥ هزار کارگران این مجتمع بزرگ کارگری را به خطر می اندازد. بنا بر خبر ها مصطفی شفیعی مدیر اخراج شده شرکت با همدستی مقاماتی از شرکت از جمله آمیلی قائم مقام شرکت و همراه او صابریان زاده، امجدی رئیس حراست، و محمد مسحنه معاون حراست مشغول توطئه گری و بالا کشیدن اموال شرکت هستند. محمد مسحنه مشغول اجاره دادن زمین های نیشکر هفت تپه به اقوام ونزدیکان و دارو دسته های خود است. یکسر این چپاولها به خودحکومتیان میرسد. کارگران در برابر این چپاولگری ها ایستاده اند و با شعارهای یک اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه، استاندار رشوه خوار نمیخواهیم، نمیخواهیم، کارگر هفت تپه اتحاد، اتحاد، متحدانه به اعتصاب خود ادامه میدهند.

کارگران خواستار خلع ید کامل از اسد بیگی و رستمی و باند مافیایی او در هفته تپه و پایان دادن به این چپاولگریها و برگرداندن پولهای به سرقت رفته به شرکت و در خدمت طلبهای کارگران هستند. کارگران همچنین خواستار بازگشت به کار همکاران اخراجی خود میباشند. نیرداختن دستمزدها و عدم تمدید دفترچه خدمات درمانی فشار اقتصادی سنگینی بر گرده کارگران نیشکر هفت تپه وارد کرده و این کارگران بر پرداخت فوری مطالبات و حق بیمه خود تاکید دارند.

از مبارزات و اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه وسیعا حمایت کنید.

حزب کمونیست کارگری ایران
پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
١٣ تیر۱۳۹۹، ٣ ژوئیه ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *