اطلاعیه خبری: تجمع بازنشستگان فولاد اصفهان، فراخوان معلمان قراردادی به تجمع و چند خبر دیگر

  • روز ٧ تیر بازنشستگان فولاد در اصفهان در اعتراض به درمان ناکار آمد، عدم اجرای همسانسازی و وضعیت اسفبار صندوق بازنشستگی و پرداخت نشدن مطالباتشان از سال۹۱ و خلف وعده های مقامات مسئول مقابل دادگستری این شهر تجمع کردند. آنها در رابطه با همین موضوع و با اعلام خواستهایی چون درمان رایگان برای همه، پرداخت بموقع مستمری، پرداخت طلبهای سال ٩١ و دیگر مطالباتشان و تسهیلات برای تامین مسکن تجمعات متعددی بر پا کرده اند.
  • معلمان قراردادی برای پیگیری وضعیت استخدامی خود برای روز ٨ تیر ماه به تجمع در مقابل مجلس اسلامی فراخوان داده اند. این معلمان در همین هفته در سوم تیرماه برای پیگیری خواستهایشان از شهرهای مختلف به تهران رفته و در همین محل تجمع داشتند. شمار معلمان قراردادی ١٦ هزار است و مزد آنها بعضا حتی از حداقل دستمزد چند بار زیر خط فقر تعیین شده توسط شورای عالی کار حکومت کمتر است. بعلاوه اینکه با تبدیل شدن فیش حقوقی آنها از کارگری به خدمات، اکنون حتی همان حق اولاد، حق خواربار و حق مسکن نیز به آنها تعلق نمیگیرد و این اقلام از لیست دریافتی های آنان حذف شده است. برخی از این معلمان تا ٢٠ سال سابقه کار دارند ولی هنوز وضعیت شغلی آن ها قراردادی و موقت حساب میشود! به گفته این معلمان امسال با وجود تورم سرسام اور فقط ٤٠٠ هزار تومان به حقوق آنها اضافه شده است.
  • روز ٧ تیر کارکنان سد شفارود در استان گیلان به دلیل عدم دریافت ٥ ماه مزد خود دست از کار کشیده و تجمع کردند.
  • روز ٧ تیر کارکنان شرکتی بیمارستان صادق گنجی برازجان در اعتراض به عدم پرداخت دو ماه مزد و عدم وجود امکانات پیشگیری از ابتلاء به کرونا و مقابله با این بیماری مرگبار دست به تجمع زدند.
  • کارگران هپکو در اراک همچنان در وضع بلاتکلیفی شغلی بسر میبرند و دو ماه مزد نگرفته اند. چندین سال است که این کارگران با این وضعیت اسفناک روبرویند و هم اکنون زمزمه از سرگیری اعتراضات در میان کارگران بالاست.

  • حزب کمونیست کارگری ایران
    ٧ تیر ۱۳۹۹، ٢٧ ژوئن ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *