هفت تپه: شماره 13: گسترش حمایتهای مردمی از کارگران نیشکر هفت تپه در دوازهمین روز اعتصاب

روز جمعه ٦ تیر کارگران نیشکر هفت تپه برای دوازدهمین روز دست از کار کشیده و در محل “سنگر” مجمع عمومی خود را به پا کرده و پیگیر خواستایشان شدند. بازگشت به کار اسماعیل بخشی، ایمان اخضری، محمد خنیفر و سالار بیژنی ، پرداخت دستمزد ماههای فروردین و اردیبهشت و تمدید دفتر چه های درمانی خواستهای فوری این کارگران است. این کارگران خواستار امنیت شغلی و برچیده شدن بساط چپاول و دزدی بخش خصوصی از هفت تپه هستند.

دامنه اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه هر روز گسترده تر میشود. امروز بازاریان شهر شوش پیام همراهی و همبستگی به کارگران نیشکر هفت تپه دادند و بخشهای دیگری از مردم نیز از کارگران اعلام حمایت کرده اند. در میان حمایت ها از کارگران نیشکر هفت تپه آرایشگاهی را می بینیم که در هبمستگی با این کارگران کوتاه کردن مو برای همسران آنها را رایگان اعلام میکند. یک خواربار فروشی اعلام کرده است که کارگران نیشکر هفت تپه با ارائه کارت شناسایی خود تا زمان پرداخت دستمزدشان میتوانند مواد مورد نیاز غذایی خود را بدون پرداخت پول از این فروشگاه تهیه کنند. همچنین یک فروشگاه لباس بچه اعلام کرده است که لباس رایگان برای کودکان هفت تپه ارائه میدهد. نمونه های دیگری نیز همبستگی های مردمی مشاهده میشود. این همبستگی ها شور انگیز است و ابعاد اجتماعی مبارزات کارگران هفت تپه را به نمایش میگذارد. در واقع بخشهای مختلف مردم با حمایت از کارگران اعتصابی نیشکر هفت تپه، اعتراض خود را به حکومت دزدان نیز ابراز میکنند.

این ابعاد از همبستگی مردمی در عین حال نشانگر مکان اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه در قلب جامعه است. اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه علیه فقر، دستمزدهای به سرقت برده شده، بساط دزدی و چپاول تحت نام خصوصی سازی در کارخانجات، حقوق های زیر خط فقر و تبعیض و نابرابری صدای اعتراض همه مردم علیه چپاولگران است. کارگران نیشکر هفت تپه با برافراشتن پرچم شوراها و اتکاء به تصمیم گیری جمعی در مجمع عمومی خود به همه کارگران و مردم راه نشان میدهند. از مبارزات این کارگران باید فعالانه حمایت و پشتیبانی کرد. صدای کارگران نیشکر هفت تپه را به هر شکل ممکن وسیعا بازتاب دهید. کارگران نیشکر هفت تپه همه مردم معترض جامعه را در کنار خود دارند.

حزب کمونیست کارگری ایران

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

٦ تیر۱۳۹۹، ٢٦ ژوئن ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *