اعتراضات گسترده کارگری علیه تعویق پرداخت دستمزدها

-روز ٣١ خرداد بیش از ٦٠٠ نفر از آبداران شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان در اعتراض به عدم تمدید قراردادها، پرداخت نشدن حقوق چند ماهه و حق بیمه و از اعتبار افتادن دفتر چه های بیمه شان مقابل درب ورودی ساختمان استانداری خوزستان تجمع کردند.

  • روز ٣١ خرداد گروهی از کارگران کاشی اصفهان در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهای خود در مقابل ورودی این کارخانه واقع در نجف‌آباد، دست به تجمع زدند.
  • روز ٢٩ خرداد کارگران نگهداری خط راه آهن منطقه زاگرس در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدها و حق بیمه واجرایی نشدن تجمیع قراردادها دست به اعتصاب زدند. .
  • روز ٢٩ خرداد کادر درمانی شیراز در اعتراض به عدم پرداخت حقوق تجمع کردند.
  • روز ٢٨ خرداد کارگران شهرداری سوران دراستان سیستان وبلوچستان در اعتراض به عدم پرداخت 4 ماه حقوق،عیدی و6 ماه حق بیمه خود دست به تجمع زدند.

دستمزدهای معوقه و نپرداختن بموقع حق بیمه یک موضوع دائمی اعتراض در مراکز مختلف کارگری در سطح سراسری است. چند هزار کارگر هفت تپه نیز نزدیک یک هفته است که در اعتراض به نپرداختن دستمزدها متحدانه در اعتراض و اعتصاب بسر میبرند. همه این اعتراضات بطور واقعی اعتراض به بساط دزدی و چپاول حاکم است که دستگاه قضایی و قوانین و نیروهای سرکوب همه دست در دست کارفرمایان حریص و چپاولگر زندگی و معیشت کارگران و بخش عظیم حقوق بگیران جامعه را به تباهی کشانده اند. پاسخ این تعرضات اعتصابات سراسری و حمایت عمومی از مبارزات کارگران اعتصابی بویژه کارگران نیشکر هفت تپه است که الگویی از مبارزه متحدانه را بدست میدهند. پاسخ این تعرضات سازمان دادن شوراهای اعتراضات کارگری در تمام مراکز کارگری و دخالت و شرکت فعال خانواده های کارگری در اعتراضات است.

حزب کمونیست کارگری ایران
٣١ خرداد ۱۳۹۹، ٢٠ ژوئن ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *