چهارمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه, تمامی کارگران در اعتصاب بسر میبرند

روز ٢٨ خرداد اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه وارد چهارمین روز خود شد. این اعتراضات از روز یکشنبه ٢٥ خرداد آغاز شده و در دومین روز آن تمامی بخش های این مجتمع کارگری به اعتصاب پیوستند. اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه به تعویق پرداخت دو ماه مزد، عدم تمدید دفترچه های تامین اجتماعی بخاطر نپرداخت حق بیمه کارگران، بلاتکلیفی وضعیت شغلی بخشی از کارگران و بساط چپاول و یکه تازی بخش خصوصی است. بعلاوه اینکه ١٥٠ نفر از کارگرانی که از اسفند ماه بازنشسته شده اند هنوز حق سختی کار خود را دریافت نکرده اند و شماری از رانندگان وانت بارهای استجاری چندین ماه مطالبه معوقه دارند. امروز کارگران برای بلند کردن صدای اعتراضشان مقابل دفتر مدیریت شرکت تجمع کردند.

در نیشکر هفت تپه درفصل بهره برداری نزدیک به ۵۰۰۰ نفر کار میکنند. شمار کارگران شاغل ثابت در این مجتمع به ٣٠٠٠ نفر میرسد. ضمن اینکه در فصل کشت نیشکر بعضا نزدیک به ٥٠٠ نفری استخدام میکنند و بعد هم آنها را از کار بیکار میکنند. یک موضوع دائمی اعتراض در نیشکر هفت تپه قراردادهای موقت کاری با خواست دائمی شدن استخدامهاست.
نیشکر هفت تپه تجربیات درخشانی از مبارزات متحدانه دارد. در مبارزات این کارگران مجمع عمومی همواره مکان مهمی در سازماندهی اعتراضاتشان داشته و هفت تپه مکانی است که در اعتراضات کارگران آن شعار اداره شورایی با صدای رسای اسماعیل بخشی و همراهی هزاران کارگر طنین انداز شد. در نیشکر هفت تپه خانواده های کارگری تجربه دخالت موثر در اعتراضات را دارند. با اتکاء به این تجارت این اعتراضات میتواند قدرتمند تر به پیش رود. حرب کمونیست کارگری حمایت قاطع خود را از مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه اعلام کرده و کارگران دیگر کارخانجات در این منطقه و کارگران در سطح سراسری را به حمایت از این مبارزات فرا میخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٨ خرداد ۱۳۹۹، ١٧ ژوئن ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *