yadi mahmodi

یدی محمودی

yadi.mahmodi@gmail.com

اخبار هفتگی از رويدادهای کردستان عراق

yadi mahmodi

یدی محمدی:
خانواده روزنامه نگار ترور شده کاوه گرمیان با مسعود بارزانی دیدار و ملاقات کردند!
روز دوشنبه ۱۷ مارس خانواده کاوه گرمیانی روزنامه نگاری که پارسال در کردستان عراق تررور شد با مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان دیدار و گفتگو کردند. در این این دیدار گویا مسعود بارزانی اعلام کرده “کاوه بی گناه بوده و او تلاش خود را برای دستگیری و محاکمه قاتلان کاوه خواهد کرد”. لازم به ذکر است که چندی پیش دادگاهی در شهر چمچمال محمود سنگاوی از اعضای رهبری اتحادیه میهنی را به جرم دست داشتن در ترور کاوه گرمیانی دستگیر کرده بود. همچنین در باره اعلام آمادگی امروز مسعود بارزانی برای دستگیری قاتلان کاوه گرمیانی، بسیاری از مردم اعلام کرده اند که آیا او در باره بقیه ترورها و بویژه ترورهای که تحت حاکمیت نیروهای او اتفاق افتاده از جمله ترور سردشت عثمان و سوران مامه حمه پیگیر خواهد بود؟، لازم به ذکر است که در ۲۳ سال گذشته جدا از نزدیک به ۴۰۰۰ هزار زنی که در کردستان تحت حاکمیت اینها کشته و ناپدید شده اند، دهها نفر از روزنامه نگاران، کمونیستها، انقلابیون و مخالفین احزاب ناسیونالیست به قتل رسیده اند، بدونه اینکه هیچ کسی دستگیر و محاکمه شود و این در حالیا است که همه مردم به روشنی می دانند که یک پای اصلی همه این ترورها خود احزاب حاکم از جمله اتحادیه میهنی و حزب دمکرات هستند.
شهر حلبچه ۲۶ سال بعد از بمباران شیمائی و قتل عام بیش از ۵۰۰۰ هزار نفر از مردم بی دفاعش!
روز ۱۶ مارس ۲۶ ششمین سالگرد بمباران شیمیائی شهر حلبچه توسط دولت فاشیستی بعث عراق بود، که در آن هزاران نفر از مردم این شهر قربانی سیاستهای ارتجاعی دولتهای مرتجع ایران، عراق و همچنین احزاب ناسیونالیست کرد شدند.
۲۶ سال پیش در چنین روزی نیروهای احزاب ناسیونالیست کرد و از جمله اتحادیه میهنی به رهبری جلال طالبانی، که ارتش ایران و نیروهای سپاه پاسداران را راهنمائی میکردند شهر ۷۰ هزار نفری حلبچه را به تصرف خود در آوردند. نیروهای رژیم جنایت پیشه اسلامی و احزاب ناسیونالیست که کنترل شهر را در دست گرفته بودند، مانع خروج مردم بی دفاع از شهر شدند و حکومت بعث در اوج قصاوت و بی رحمی در صبحگاه روز ۱۶ مارس شهر حلبچه را بمباران شیمیائی کرد، که در نتیجه آن بیش از ۵۰۰۰ هزار نفر از مردم بی دفاع این شهر قتل عام شدند و هزاران نفر دیگر تا امروز هم صدمات این جنایت هولناک را با خود حمل می کنند. نکته قابل توجه این است با گذشت بیش از دو دهه از حاکمیت احزاب ناسیونالیست کرد، اینها در کنار دزدی و چپاول بی حد و حصر خود کمترین توجهی را به مردم داغدیده این شهر نکرده اند و به همین خاطر در سالهای گذشته اعتراضات وسیعی علیه کم توجهی به مردم این شهر شده، اینجا جا دارد در ۲۶ مین سالگرد این فاجعه هولناک یاد همه قربانیان این جنایت ضد بشری را گرامی بداریم .
همچنین جا دارد که در این روز یادی کنیم از، گردانی از انقلابیون کمونیست صفوف حزب کمونیست ایران و کومله، گردان شوان که در این منطقه مستقر بودند و متاسفانه در جنگی نابرابر با نیروهای رژیم اسلامی و بعد از بمباران حلبچه جانشان را در راه آرمانهای کمونیستی و انقلابی خود از دست داند.
اعتراضات معلمان و کارمندان دولت حکومت اقلیم کردستان به پرداخت نشدن دستمزدهایشان گسترش می یابد!
بر اساس آخرین خبرها و بر اثر اختلافات حکومت عراق و اقلیم کردستان نزدیک به سه ماه است که حقوق معلمان، پرستاران و کارمندان دولت در منطقه کردستان پرداخت نشده و به همین منظور کمپینی در دفاع از حقوق بخشهای مختلف جامعه تشکیل شده که یکی از اعضای این کمپین، جزا علی اعلام کرده که اگر حقوقهای معوقه کارمندان دولت به زودی پرداخت نشود، آنها دست به اقدامات اعتراضی وسیعی خواهند زند.
لازم به ذکر است که در این باره باره گویا هییتی از طرف دولت آمریکا وارد مذاکره با طرفین شده، اما نکته مهم و حیاتی این است که جنگ بالائیها بخاطر سهم خواهی بیشتر از ثروت عراق باعث قطع دستمزد دهها هزاران نفر از کارمندان دولت و خانواده هایشان شده که هیچ نفعی در این جنگ دزدی و سهم خواهی بیشتر بورژوازی چپاولگر حاکم بر عراق و کردستان ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *