sannandaj-entezami

صدها نفر در اعتراض به قتل يک جوان در دزلی تحصن کرده و جاده را بستند!

sannandaj-entezami عکس از آرشیو
روز یکشنبه ۲۵ اسفند ۹۲ مامورین نیروی انتظامی پاسگاه ژالانه در نزدیکی اورامان از حومه مریوان به سمت یک خودرو تیراندازی کردند که راننده خودرو مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان باخت. امروز جسد این جوان که عمر مرادی نام دارد و اهل روستای دزلی است و در همان منطقه مشغول کار و حمل کالا بود، بعد از کالبد شکافی و اعلام علت مرگ، به خانواده اش تحویل داده شد.
جمعیت زیادی از دوستان و اعضای خانواده و مردم دزلی از مقابل پزشکی قانونی شهر سنندج به سمت روستای دزلی از توابع مریوان جنازه عمر مرادی را همراهی کردند. بعد از خاکسپاری این جوان که به دست مزدوران حکومت اسلامی کشته شده بود، یکی از اعضای خانواده عمر در جمع حاضرین که صدها نفر بودند سخنرانی کرد. صدها نفر مردمی که در اعتراض به این جنایت نیروی مسلح رژیم اسلامی تجمع کرده بودند دست به تحصن زدند.
بعد از سخنرانی در حرکتی خود جوش مردم اقدام به تحصنی نشسته در جاده اصلی دزلی- مریوان کردند و بیش از یکساعت جاده را مسدود کردند. خواست تحصن کنندکان محاکمه آمرین و عاملین این جنایت بود و خواهان جوابگویی فرماندار سروآباد و مسئولین حکومت اسلامی بودند و اصرار داشتند تا خود فرماندار به میان مردم نیاید، دست از تحصن برنخواهند داشت. اما در نهایت با قول و قرارهایی که اعضای شورای دزلی دادند و اعلام کردند پیگیر قضیه قتل این جوان خواهند شد، مردم تحصن را پایان دادند.
صف های طولانی ماشینهایی که بدلیل تحصن امکان تردد نداشتند، توجه ها را بخود جلب کرده بود. اما سرنشینان این ماشین ها با متوجه شدن ماجرا با خانواده جوان به قتل رسیده و همه حاضرین در محل ابراز همدردی کردند و به صف متحصنین پیوستند. لازم به ذکر است دریکسال گذشته این پنجمین نفری است که از ساکنین این روستا توسط نیروهای مسلح رژیم اسلامی مورد تیراندازی قرار گرفته و کشته شده است.تحصنی که موجب مسدود شدن جاده شده بود ساعت چهار و نیم بعد از ظهرآغاز شد و نزدیک به یک ساعت و نیم طول کشید.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران، ضمن تسلیت به خانواده عمر مرادی این عمل جنایتکارانه را محکوم میکند و از همگان دعوت میکند به این جنایات اعتراض کنند.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
۲۷ اسفند ۱۳۹۲ ، ۱۸ مارس ۲۰۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *