اطلاعیه خبری: فراخوان بازنشستگان فولاد اصفهان به تجمع و برخی اعتراضات دیگر کارگری

فراخوان بازنشستگان فولاد به تجمع بازنشستگان
بازنشستگان فولاد اصفهان در اعتراض به عدم پاسخگویی به خواستهایشان و سطح نازل حقوقها و فشار معیشتی برای روز ٢٧ اردیبهشت فراخوان به تجمع در مقابل استانداری اصفهان داده اند. بازنشستگان که بخش آسیب پذیر تر جامعه در برابر بیماری کرونا هستند، برای پیگیری خواستهایشان ناگزیر به اعلام این تجمع شده و با اعلام اینکه به میدان امدن و مدعی حقوق خود شدن تنها راه ماست، در تدارک این تجمع هستند. در این فراخوان بر نوشتن خواستار روی کاغذ A4 و گذاشتن ماسک و رعایت فاصله برای جلوگیری از خطر ابتلاء به کرونا تاکید شده است.

اعتراض کارگران شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو
روز پنج شنبه 25 اردیبهشت ماه، کارگران شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو در اعتراض به احتمال واگذاری این شرکت به پیمانکاران معادن زیرمجموعه ایمیدرو و قراردادهای برده وار کاری دست به اعتراض زدند. بنا برخبرها اخیراً در جلسه‌ای با حضور رئیس قوه قضاییه و مسئولان استانی و مدیران شرکت هپکو و نمایندگان کارگران، مشکلات هپکو و واگذاری آن به ایمیدرو مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه واگذاری هپکو به ۶ پیمانکار معدن زیرمجموعه ایمیدرو مطرح شد که موجب اعتراض کارگران قرار گرفت. در واقع این پیمانکاران شرکت‌های بورسی خصوصی به حساب می‌آیند که زیرمجموعه ایمیدرو هستند. چنین شتابی از به حراج گذاشتن سهام کارخانه و واگذاری آن به شرکت های بورسی خصوصی بخشی از بساط چپاول و غارت سرمایه داری حاکم و تعرض به کار و معیشت کارگران است. در جریان این جابجایی ها امنیت شغلی کارگران به خظر افتاده و معمولا بیکارسازیهای بسیاری صورت خواهد گرفت. کارگران در برابر این وضعیت صف بندی کرده و ایستاده اند.

تجمع معلمان عضو تعاونی مسکن فرهنگیان
روز ٢٤ اردیبهشت جمعی از معلمان که اکثرا بازنشسته و از اعضای تعاونی مسکن فرهنگیان هستند، مقابل اداره کل تعاون وزارت کار تجمعی اعتراضی برگزار کردند. خواست تجمع کنندگان رسیدگی به تخلفات تعاونی مسکن است. به گفته آنان ۱۹ سال است که بلاتکلیف و سرگردانند و تعاونی مسکن خانه‌های آنها را تحویل نداده‌ و سپرده آنها را بالا کشیده اند. در این مدت فقط تعداد معدودی از خانه‌ها تحویل شده داده شده که آنها نیز ناقص و پر از کاستی است. اعضای تعاونی مسکن فرهنگیان حدود ۴۰۰ نفر هستند. آنها ۱۹ سال پیش به امید خانه‌دار شدن عضو تعاونی شده و اکنون اکثرا بازنشست شده اند.

تجمع پاکبانان منطقه ٣ شهرداری کرج
– روز ۲۴ اردیبهشت پاکبانان منطقه ۳ شهرداری کرج به دلیل عدم پاسخگویی به مطالباتشان و عدم پرداخت طلبهایشان دست ازکار کشیدند و تجمع اعتراضی برپا کردند.

بازداشت محمد علی زحمتکش معلمی از شیراز
محمد علی زحمتکش معلم بازنشسته و فعال صنفی در استان فارس، از تاریخ ۷ اردیبهشت ۹۹ پس از فشار فراوان به وثیقه‌گذار توسط مسئولین حکومتی، بناچار خود را برای اجرای حکم یکسال به زندان عادل آباد شیراز معرفی نمود. این بازداشت در حالی صورت میگیرد که مقامات قضایی به وی و اطرافیانش وعده داده بودند که پس از معرفی شرایط آزادی و مرخصی او را مهیا خواهند نمود. محمد علی زحمتکش هم اکنون قرنطینه و در بازداشتگاه زندان عادل آباد شیراز به سر میبرد که وضعیت بهداشتی اسفناکی دارد.

محاکمه آتنا دائمی
روز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت جلسه بیدادگاه آتنا دائمی به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد برگزار شد.این جلسه دادگاه با حضور آتنا و وکلای مدافع او عباس امیری و مصطفی نیلی برگزار گردید. بنا بر خبر جلسه بعدی دادگاه وی به زودی تعیین وقت خواهد شد. این محاکمه درخصوص مصداق اتهام “اجتماع و تبانی در جهت بر هم زدن امنیت کشور” به دلیل تحصن چند روزه (دیماه ۹۸) در بند زنان زندان اوین به مناسبت چهلمین روز جانباختگان آبان و در همراهی با خانواده‌های جانباختگان، و همچنین در خصوص اتهام “تبلیغ علیه نظام” و چند مورد دیگر انجام گرفت. آتنا دائمی دیماه ۹۸ به مدت ۱۵ روز از بند زنان زندان اوین به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شد. این انتقال در پی تحصن هشت تن از زنان زندانی سیاسی در بند زنان زندان اوین در اعتراض کشتار آبانماه صورت گرفته بود.
پرونده‌سازی جدید علیه اسماعیل عبدی
دستگاه قضایی جمهوری اسلامی برای اسماعیل عبدی معلم زندانی در حالیکه در آستانه پایان محکومیت ٦ ساله خود قرار دارد، پرونده جدیدی تشکیل داده و او را به ده سال دیگر حبس محکوم کرده است. عبدی که تنها چند روز پیش از نوروز ۹۹ به دلیل خطر شیوع ویروس جدید کرونا و با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین به مرخصی آمده بود، در روز اول اردیبهشت که در پی تماس مقامات قضایی برای طی کردن روال اداری آزادی‌اش به دادسرای اوین مراجعه کرده بود، دوباره بازداشت شد.
اسماعیل عبدی دبیر آموزش و پرورش اسلامشهر و عضو کانون صنفی معلمان به خاطر حضور در تجمع جلوی مجلس و اعتراض به وضعیت نابسامان آموزش و پرورش و سیستم آموزش، دستگیر شد. بنا بر خبرها حکم ۱۰ سال زندان تعلیقی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب در سال ۱۳۸۹ علیه او صادر شده بود. اکنون در حالیکه حتی بنا بر قوانین خود جمهوری اسلامی ٥ سال از صدور آن حکم میگذرد، ظاهرا تعلیقی بودن حکم کنار رفته و به ده سال حبس تبدیل شده است. بدین ترتیب همه چیز حاکی از پاپوش دوزی برای این معلم زندانی و ادامه بازداشت وی است. علاوه بر بازداشت مجدد اسماعیل عبدی، روز سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ مرخصی محمود بهشتی لنگرودی یکی دیگر از اعضای کانون صنفی معلمان تمدید نشده و او به زندان بازگردانده شد. بهشتی ٥ سال حکم زندان دارد. کانون صنفی معلمان طی بیانیه ای تشکیل پرونده جدید برای اسماعیل عبدی و ادامه بازداشت معلمان در بند را محکوم کرده است. یک کارزار مهم در میان معلمان کمپین علیه امنیتی کردن مبارزات است. اسماعیل عبدی همراه با جعفر عظیم زاده در سال ٩٥ این کارزار را اعلام کرده و با خواست بسته شدن تمامی پرونده های امنیتی آنرا اعلام داشتند و با استقبالی اجتماعی روبرو شد.

.حزب کمونیست کارگری ایران
پیش بسوی اعتصابات سراسری
٢٥ اردیبهشت ۱۳۹۹، ١٤ مه ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *