اطلاعیه شماره ٦: کارگران زغال سنگ کرمان مجددا به اعتصاب بازگشتند. می جنگیم، می میریم ذلت نمی پذیریم

کارگران زغال سنگ کرمان دیروز اعلام کرده بودند که در صورت عملی شدن وعده های مدیریت اعتصاب خود را پایان میدهند. اما امروز ٢٣ اردیبهشت ٣٥٠٠ کارگر شرکت معادن زغال سنگ در اعتراض به خلف وعده های مدیریت و مقامات مسئول دوباره اعتصاب کردند و در محل شرکت دست به تجمع زدند. کارگران خشمگین که با فروش سهام معدن، کار و معیشت خود را در خطر میبینند با شعارهای کوبنده ای چون توپ، تانک، فشفشه، مدیر باید گم بشه، میجنگیم، می میریم، ذلت نمی پذیریم، هو هو مدیرعامل دروغگو، قاطعانه ایستاده و اعلام کردند که اجازه نخواهند داد که زندگی و معیشتشان بازیچه مشتی دزد و چپاولگر سرمایه دار شود.

در نشست روز گذشته به کارگران وعده عقد قرارداد بر اساس قانون معمول وپرداخت حقوق از اول سال جاری برمبنای اجرای طرح طبقه بندی مشاغل وهمچنین پرداخت حقوق 7روزاعتصاب داده شده بود. اما امروز کارگران متوجه شدند که مدیریت قصد عملی کردن این خواستها را ندارد. یک نکته قابل توجه اینست که خانواده های کارگران نیز از دو روز گذشته در تجمعات کارگران شرکت کرده اند.

اعتراض متحدانه ٣٥٠٠ کارگر معدن ذغال سنگ کرمان و همراه شدن خانواده ها با آنان یک نقطه قوت این مبارزات است. حزب کمونیست کارگری ضمن اعلام حمایت قاطع خود از مبارزات این کارگران همچنان بر حفظ مجمع عمومی بعنوان مکانی برای متشکل ماندن و متحد عمل کردن کارگران تاکید میکند و همراهی شمار هرچه بیشتری از خانواده های کارگران با اعتراضات را مهم میداند. ما همچنین بر حمایت وسیع کارگران معادن دیگر در کرمان که در وضعیت مشابهی قرار دارند و حمایت مردم این منطقه که بخش بسیاری از آنان نان آوارانشان در این معادن شاغل هستند، تاکید میکنیم. کارگران معدن ذغال سنگ کرمان تا همین جا الگوی خوبی از مبارزه متحد کارگری را به نمایش گذاشته اند. از مبارزات معدنچیان زغال سنگ کرمان باید وسیعا فعالانه حمایت کرد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٣ اردیبهشت ۱۳۹۹، ١٢ مه ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *