axbar kargari

دزدان و میلیاردرهای حاکم را باید به زیر کشید

axbar kargari
اطلاعیه حزب کمونیست کارگری درمورد تصمیم شورایعالی کار درمورد دستمزد سال ۹٣

شورایعالی کار جمهوری اسلامی، متشکل از نمایندگان جمهوری اسلامی، کارفرمایان و پادوهای شورای اسلامی کار، امروز تصمیم به افزایش ناچیز ۲۵ درصد دستمزد پایه کارگران برای سال ۹٣ گرفت یعنی حداقل ده درصد کمتر از تورم اعلام شده توسط جمهوری اسلامی. دستمزد کارگران با این تصمیم به ۶۰۸ هزار و ۹۰۰ تومان رسید که یک سوم تا یک هشتم آمارهای خط فقری است که خود کاربدستان حکومت اعلام کرده اند.
بدینترتیب و با این تصمیم قدرت خرید تمام کارگران و معلمان و پرستاران و کارمندان زحمتکش ادارات یعنی نزدیک به هفتاد میلیون نفر که فی الحال زیر خط فقر زندگی میکنند، با توجه به تورم مهارنشدنی باز هم کاهش می یابد و زندگی جهنمی مردم باز هم وحشتناک تر میشود. تصمیم امروز جمهوری اسلامی یعنی فقر و محرومیت بیشتر میلیونها خانواده کارگر. یعنی رشد باز هم بیشتر تن فروشی و اعتیاد، ترک تحصیل کودکان بیشتر، بی خانمانی بیشتر، بیماری های بیشترو بزهکاری بیشتر و پر تر شدن زندانهای فی الحال انباشته از مردم زحمتکش است. و این تصمیمی به تمام معنی و از هر نظر جنایتکارانه است.
این تصمیم را خامنه ای و روحانی، وزرای امنیتی حکومت و نمایندگان مجلس فاسد اسلامی، آیت اله های میلیاردر، دزدان تامین اجتماعی، آقازاده ها، تجار گردن کلفت و کارفرماهائی که همان حقوق چندرغاز کارگران را ماهها پرداخت نمیکنند، بانکدارها و دیگر صاحبان سرمایه مانند عسگراولادی ها و بابک زنجانی ها و پادوهای حقیر و کثیف شوراهای اسلامی کار یعنی همان ها که با چماقداران خود خانه کارگر را از کارگران گرفتند و به محل توطئه وزارت اطلاعاتی ها و اوباش ضدکارگر تبدیل کردند و زبان فعال کارگری را بریدند، اتخاذ کردند. این تصمیم اقلیت میلیاردر و دزد و مفتخور علیه اکثریت زحمتکش و شریف جامعه است و باید با اعتراض شدید این اکثریت پاسخ بگیرد.
سالی که گذشت سال اعتراضات مهمی برای افزایش دستمزد بود. از کارگران معدن چادرملو تا پلی اکریل اصفهان، پتروشیمی تبریز و پارس جنوبی، از کارگران پتروشیمی های ماهشهر که پرچم حداقل دو میلیون تومان را بلند کردند تا کارگران شرکت واحد و چهل هزار کارگری که طومار افزایش دستمزد را امضا کردند و کارگران دهها کارخانه دیگر به اشکال مختلف علیه دستمزدهای ناچیز بپاخاستند و این میتواند پشتوانه بسیار محکم و مهمی برای یک مبارزه قدرتمند در سال جدید باشد.

کارگران، معلمان و پرستاران، مردم زحمتکش
هرچه گسترده تر در مقابل این تصمیم جنایتکارانه بایستید و از زندگی خود در مقابل تصمیم دزدانی که زندگی شما را به جهنم تبدیل کرده اند دفاع کنید. پرچم افزایش دستمزد متناسب با یک زندگی انسانی را متحدانه به اهتزاز درآورید. باید با تمام قوا به میدان بیائید و اوباش حاکم را از تصمیم خود پشیمان کنید. سال جدید را باید به سال رودرروئی گسترده در سراسر کشور با حکومت اسلامی سرمایه داران تبدیل کنیم. تصمیم دزدان و مفتخوران حاکم نه فقط از جانب کارگران و حقوق بگیران زحمتکش بلکه از جانب هر کس که خود را در صف مقابل حکومت میداند، هر انسان شریفی و هر کس کوچکترین آزادی و رفاهی میخواهد باید با مخالفت و اعتراض شدید پاسخ بگیرد.
حزب کمونیست کارگری ایران
۲٣ اسفند ۱۹۹۲، ۱۴ مارس ۲۰۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *