بیماری کرونا- اطلاعیه شماره ٤٢: چند خبر اعتراضی کارگری در دل بحران کرونا

– روز ٣٠ فروردین کارگران فصلی و نشاء کار در اعتراض به نبود کار و درآمد در شرایط کنونی، در مرزنگوی دابو دشت در آمل دست به تجمع زدند.
– روز ٣٠ فروردین کارگران شهرداری در مسجد سلیمان در اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه خود مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند.
– روز شنبه ۳۰ فروردین ماه، جمعی از کارگران کارخانه ایران مرینوس قم در اعتراض به تاخیر در انعقاد قرارداد این واحد تولیدی با کارگران، در مقابل ساختمان این کارخانه دست به تجمع زدند. در شرایط بحران کرونا کارفرمایان مفتخور در بسیاری جاها قرار دادهای کارگران را معلق گذاشته و یا لغو کرده اند.
– روز شنبه ٣٠ فروردین کسبه و دستفروشان مجتمع های تجاری و پاساژهای شهرستان قروه در استان کردستان پس از بارها تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان در اعتراض به بی تامینی و نبود درآمد و معیشت درپی بیش از یک ماه تعطیلی کار وعدم حمایت دولت، مقابل دفتر امام جمعه این شهراجتماع کردند و دست به اعتراض زدند. دولت موظف است زندگی همه مردم را تامین کند و شهروندان فاقد درآمد و یا کم درآمد بلااستثا باید از یک مقرری ماهانه ثابت و مکفی بعنوان درآمد پایه برخوردار شوند.
– روز شنبه ٣٠ فروردین کارگران شهرداری لوشان در اعتراض به عدم پرداخت 5 ماه حقوق وحق بیمه و وعده های توخالی طی نامه ای به رسانه ها اطلاع رسانی کردند. از آبانماه تا کنون حق بیمه و دستمزد این کارگران پرداخت نشده است و در شرایط کرونا وضعیت معیشتی آنها با مشکلات بیشتری روبرو شده است.

حزب کمونیست کارگری ایران
٣١ فروردین ۱۳۹۹، ١٩ آپریل ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *