keywan javid

کیوان جاوید

keyvan.javid1@gmail.com

كسی كه مشت به آسمان می كوبد!

keywan javid
كیوان جاوید:
حركت جهانی مریم نمازی در پاریس یك بار دیگر قدرت و عظمت جنبش نوین آزادی زن را به نمایش گذاشت. حركتی كه ۸ مارس، روز جهانی زن را به تهران و سنندج و هند و مصر و تونس وصل كرد و اعلام نمود که با شجاعت و قدرت تمام اسلام سیاسی و عقب ماندگی فكری و فرهنگی را به زمین گرم می كوبد و پشتش را به خاك می مالد. این حركت موجی از قدرت و شادی را به دور دست ترین نقاط جهان مخابره كرد. با این وجود این نبرد دو سویه بود. آن سوی كمپ افتان و خیزان و بعضا خجولانه هشدار داد. …

به مریم نمازی نزدیك نشوید!
اگر نگران “سلامت اخلاقی” خواهر و مادر و زن و دخترتان هستید؛ شما كه مذهب عزیز یا غرور ملیتان جریحه دار می شود؛ فرهنگ آبا اجدادی تان زیر سئوال می رود، آری با شما هستم! به او نزدیك نشوید!

به مریم نمازی نزدیك نشوید!
بچه هایتان، خصوصا دختر بچه ها را از او دور كنید. این هشدار است. كودكان شما باید عفیف و پاكدامن و سربراه باشند. باید یاد بگیرند كه زن باید نجیب باشد. زن باید در حاشیه باشد. باید یاد بگیرند زن حق ندارد پایش را بیشتر از اندازه تعیین شده در زندگی سیاسی و اجتماعی دراز كند. باید به فرهنگ ۲۵۰۰ ساله و به فرهنگ ۱۴۰۰ ساله احترام بگذارد. زن باید یاد بگیرد بدن او در انحصار مردی است كه تصاحبش كرده است.

از مریم نمازی دوری كنید!
اگر به فكر آبروداری سیاسی هستید. می خواهید آرام بیائید و آرام بروید، طوری كه گربه شاختان نزند و سازمان و گروه و انجمن و محفل و دسته شما مورد تعرض “فرهنگ سازان” واپس گرا و مرتجعین مذهبی و اسلامی قرار نگیرد، جدا هشدار می دهیم از مریم نمازی دوری كنید.
از مریم نمازی جدا دوری كنید. او به سیم آخر زده است. بدنش را در معرض دید جهانیان قرار می دهد. تصویر الله را از پرچم حكومت اسلامی جدا می كند و آلت جنسی اش را به آن می چسباند. پستانهایش را در معرض دید مردم می گذارد و می گوید نه تنها شرم نمی كند، كه می خواهد به این وسیله دشمنان زن و بشریت را به چالش بكشد. از او دوری كنید. كودكان شما بدآموز می شوند. زنان و دختران و ناموس شما و ناموس جامعه شما و ناموس سازمان شما و ناموس فرهنگ شما دود می شود و به هوا می رود. می گویند اگر خواهان حمایت مردم اید و نمی خواهید منزوی شوید، از شخص مریم نمازی و اعمالش اعلان برائت كنید. یا سرتان را پائین بیندازید كه موج بگذرد. هشدار می دهند و تهدید می كنند كه فرهنگ حاكم و جان سخت ۲۵۰۰ ساله را با خود نخواهید داشت، فرهنگ آغشته به اسلام و مذهب را با خود نخواهید داشت. شما هم باید كمی همرنگ جماعت شوید.

maryam

او را تنها بگذارید!
مریم نمازی دادگاه های شریعه در انگلستان را به چالش كشیده است. می گوید “یك قانون برای همه”. می گوید با كمك و یاری جهان متمدن دست مذهب را در اروپا و همه جهان كوتاه می كنیم. می گوید زنان در كشورهای اسلام زده را تنها و به امان خدا و اسلامیون و مرتجعین رها نمی كنیم. می گوید فرهنگ منحط اسلامی و شرق زده و مردسالار را در خیابان و جلوی چشم همه جهانیان به چالش می كشیم. او اینها را می گوید؛ كسی كه نسبیت فرهنگی و تبدیل كردن فرهنگ به غربی و شرقی و ملی و اسلامی و ناسیونالیستی را به رسمیت نمی شناسد. او اعتقاد دارد كه فرهنگ بشری جهانشمول است. شاید جادوگری باشد كه نزدیكی به او بنیاد خانواده را بر هم می ریزد. باعث گناه می شود، عصیان بر علیه بی عدالتی و عقب ماندگی را عادی می كند. از این چهره ها در طول تاریخ بسیار بدار كشیده شده و در آتش خشم مذاهب و ارتجاع حاكم سوخته اند. اعلام كرده اند از ساحره ها و گالیله ها و جوردانو برونه ها و طاهره قرة العین ها دوری كنید. از مریم نمازی ها دوری كنید. از علیا المهدی ها و آمنه تایلرها دور شوید!

تجسم قدرت ما!
اما این مریم نمازی است، كه با پرچم انسانیت و زندگی به جنگ ارتجاع رفته است. این مریم نمازی است كه قدرت كلام و قدرت بسیج او پشت ارتجاع را می لرزاند. و این ما هستیم! صف میلیونی انسانهای تشنه آزادی، برابری و تمدن بشری. از ایران تا قلب پاریس تا همه جای دنیا.
این مریم نمازی است كه آب در خوابگه اسلام سیاسی و جنبش اسلام سیاسی ریخته و خواب از چشمان حكومت اسلامی ربوده است. مشت به آسمان می كوبد و آنچنان بر طبل مبارزه با ارتجاع می كوبد كه خواب كل ارتجاع را به كابوس تبدیل كرده است.
اگر اسلامیون مرتجع و ضد بشر برای مرعوب كردن كل جامعه دست به وحشی گیری و تبلیغ علنی ارتجاع اسلامی می زنند؛ اگر زنان را در اسارت و بردگی گرفتار كرده اند؛ اگر سنگسار و اعدام میكنند؛ اگر بمب می گذارند و شلاق می زنند و باج می خواهند، باید در همین ابعاد در خیابان و در برابر چشم جهانیان با سلاح انسانیت و با سلاح سكولاریسم و آزاداندیشی به جنگ این جانیان رفت. نباید ترسید و سنگر خالی كرد. نباید به فرهنگ عقب مانده و واپسگر باج داد. باید در خیابان جنگید و رو در روئی این دو اردوگاه متخاصم را در برابر جامعه به نمایش گذاشت.
از نظر اسلام و همه مذاهب، زن با گناه زاده شده است. یکی از اشیا و اموال مرد است. برده و فرمانبردار است. زن باید در كنج خانه اسیر باشد. باید بشوید و بپزد و سرویس جنسی بدهد و تجاوز شرعی و قانونی و عرفی بشود. این سلاح را نمی شود با پند و اندرز و نصیحت از این جنبش سیاه ماقبل تاریخ باز پس گرفت. باید با همه وجود و با همه اعتقاد به آزادی انسان بپاخاست و جنگید. آینده ما و كودكان ما، آینده بخش اعظم بشر كه اسیر دست حكومت های مذهبی و جریانات ضد تمدن اسلامی اند، در گرو این جنگ رو در رو است. بقول فریبرز پویا: “گروگانگیری جنسی و بدن انسان، بخصوص زن شرط كنترل و محدود كردن زنان است. این البته جزء جدائی ناپذیر از بردگی فكری و اجتماعی است”.
همچون میلیون ها نفر كه با همه وجود مبارزات مریم نمازی و جنبش خلاصی فرهنگی؛ و جنبش برای خلاصی از شر حكومت اسلامی را مورد حمایت قرار میدهند. به صف این مبارزه عظیم اجتماعی بپیوندید!
ارتجاع را منزوی تر كنید. به مریم نمازی نزدیكتر شوید و به جنبشی كه او پرچمدارش است بپیوندید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *