بیماری کرونا- اطلاعیه شماره ٣٨: اعتراض به عدم تامین معیشت، علیه اخراج و علیه فقدان امکانات ایمنی

اعتراض دستفروشان به عدم تامین معیشت:

– روز ٢٥ فروردین جمعی از  دستفروشان  تهران در اعتراض به بیش از دوماه بی درآمدی بخاطر شرایط بحران کرونا و عدم تامین معیشتشان توسط دولت، مقابل شهرداری تجمع کردند و دست به اعتراض زدند. دستفروشان میگویند شیوع کرونا گناه آنان نیست و دولت باید به آنها که بیکار هستند بیمه بیکاری مکفی پرداخت کند. از ادامه این اعتراض گزارشی منتشر نشده است. این حرکتی مهم است که بر حق معیشت و رفاه برای تک تک مردم تاکید میکند. دستفروشان در واقع بخشی از کارگران بیکار هستند که به دلیل اینکه هیچگونه بیمه و تامین اجتماعی ای برای اکثر بیکاران وجود ندارد، بناچار با امکاناتی بسیار محدود مشغول دستفروشی و انواع کارهای کم در آمد و پراکنده و بی تامین میشوند.

اعتراض به اخراج:

– روز شنبه 23 فروردین کارگران اخراجی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ماهشهرکه تعدادشان به ٣٠ نفر میرسد، برای دومین ماه پیاپی  با خواست بازگشت به کار خود در مقابل انبارنفتی شرکت  تجمع داشتند. به گفته کارگران آنها را از کار اخراج کرده اند تا به جای آنان افراد سفارش شده و خودی هایشان را جایگزین کنند.

اعتراض به عدم وجود امکانات ایمنی:

روز 23 فروردین کارگران نانوایی های شهرستان آبدانان در استان ایلام نسبت به کار بدون امکانات لازم برای مقابله با کووید 19 طی نامه ای اعتراض خود را به مقامات مسئول اعلام کردند. زیر فشار این اعتراضات رئیس صنف خبازان در شهرستان آبدانان وعده برطرف شدن مشکلات برای روزهای آینده را داد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٥ فروردین ۱۳۹۹، ١٣ آپریل ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *