جمهوری اسلامی قابل اعتماد نیست! ارسال کمک برای مقابله با کرونا باید تحت نظارت مردم باشد

جمهوری اسلامی از صندوق بین‌المللی پول تقاضای دریافت ۵ میلیارد دلار برای مقابله با ویروس کرونا کرده است. این تقاضا هفته قبل و پس از اینکه صندوق بین المللی پول اعلام کرد که به کشورهایی که درگیر کرونا هستند، ۵۰ میلیارد دلار اختصاص داده است، توسط وزیر امور خارجه و رئیس بانک ملی ایران صورت گرفت.

بودجه در ایران به حد کافی برای مقابله با کرونا هست اما هر ماه میلیاردها دلار صرف موسسات مذهبی و مساجد و امام جمعه ها، صرف سرکوب و گروههای اسلامی در منطقه و یا صرف دزدی توسط مقامات و آیت الله ها میشود. هر کمکی از خارج برای مقابله با کرونا نیز توسط جمهوری اسلامی صرف همین اقلام میشود و چیزی نصیب مردم نمیشود. هیچ اعتمادی به جمهوری اسلامی نیست. کمک ها چه بصورت نقدی و چه غیر نقدی در دست جمهوری اسلامی و ایادی آن برای هر امری بجز مقابله با کرونا بکار گرفته میشود و یا از بازار سیاه کالاها سر در میاورد. در جریان حوادث پیشین همچون سیل و زلزله و غیره، کمک های ارسالی در بازارهای سیاه بفروش رسید و مردم نیازمند از آن محروم شدند. نباید اجازه داد کمک های ارسالی برای مقابله با کرونا نیز دچار این سرنوشت شوند.

هر نوع کمکی باید تحت نظارت مردم، بیمارستان ها و سایر مراکز مقابله با کرونا و نهادهای همیاری مردمی برای مقابله با کرونا صورت گیرد و شفاف و روشن به افکار عمومی گزارش داده شود. نباید اجازه داد درد و رنج مردم ابزار و وسیله ای برای سودآوری مشتی دزد و جانی قرار گیرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲ مارس ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *