بیماری کرونا- اطلاعیه شماره ١٢: جان باختن احمد نعمت اللهی کارگر ایران خودرو به دلیل کرونا, کارگران ایران خودرو خواهان تعطیل این شرکت هستند

طبق خبری که به ما رسیده متاسفانه احمد نعمت اللهی کارگر واحد موتورسازی سایت مرکزی ایران خودرو بدلیل ابتلا به کرونا جان باخته است. گفته میشود که دو کارگر دیگر نیز در ایران خودرو جان باخته اند. طبق این خبر تنها در یکی از واحدهای این مجتمع حداقل ۵ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند و یکی از کارگران این مجتمع میگوید احتمالا حداقل ۵۰ نفر در کل واحدهای ایران خودرو به این بیماری گرفتار شده اند.

ایران خودرو یک کارخانه نیست. قتلگاه کارگران است. در سالهای اخیر به دلایل مختلف از جمله فشار غیر انسانی کار و شرایط نا امن و نامناسب، چندنفر از کارگران هنگام کار جان باخته اند. با جان باختن احمد نعمت اللهی روز 20 اسفند کارگران دست به اعتراض زدند و خواهان تعطیل فوری کارخانه شندند.

وزارت بهداشت نیز خواهان تعطیلی شرکتهای خودروسازی شده اما دو شرکت اصلی سایپا و ایران خودرو در مقابل تعطیلی کارخانه مقاومت میکنند و حتی شرکت سایپا تلاش میکند به هر شکلی شده در همین ایام و تعطیلات عید خط دوم را راه اندازی کند و به شرکتهای سازنده خط فوق فشار آورده که تعطیل نکنند. اما بخاطر فضای اعتراضی در ایران خودرو مدیریت تصمیم گرفته است شرکت را تعطیل کند. زمان شروع تعطیلی هنوز مشخص نشده است. کارگران نگران سلامت خود هستند و قبل از اینکه بیماری به تعداد بیشتری از آنها سرایت کند، خواهان تعطیل فوری کار هستند.

حزب کمونیست کارگری جانباختن احمد نعمت اللهی را به بستگان او و کلیه کارگران ایران خودرو صمیمانه تسلیت میگوید و جمهوری اسلامی را مسئول مرگ او میداند. جمهوری اسلامی مسئولیتی در قبال جامعه ندارد و خود عامل اصلی شیوع کرونا در کشور است. این مردم هستند که باید خود به فکر جان خود باشند و خواست های خود را از جمله تعطیل مراکز کار با حفظ حقوق تنها با اعتراض متحدانه خود به مفتخوران حاکم و کارفرمایان تحمیل کنند. هرچه دیرتر برای تعطیل مراکز کار اقدام کنیم بیماری بیشتر در این مراکز شیوع پیدا میکند، تلفاتمان را بالا میبرد و مهار آن غیر عملی تر میشود. کارگران مراکز مختلف نباید فرصت را از دست بدهند، متحدانه تصمیم بگیرید و خواست خود را به حکومت جنایتکاران و مدیران مفتخور تحمیل کنیم. اعتصاب عمومی و تعطیل سراسری کار را باید با قدرت خود عملی کنیم و به اجرا بگذاریم.

پیش بسوی اعتصابات سراسری
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱ مارس ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *