اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه و سه خبر اعتراضی دیگر

روز ٤ اسفند بهورزان شهرستان میناب دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات یکساله، کاهش حقوق و وعده های توخالی مقامات دست از کار کشیده و مقابل شبکه بهداشت و درمان این شهرستان تجمع کردند.تجمع کنندگان اعلام کردند تا مطالباتشان پرداخت نشود به اعتصابشان ادامه خواهند داد. آنها از اسفند ٩٧ تا کنون کارانه ای دریافت نکرده اند. این بهورزان خارج از خانه بهداشت زندگی میکنند و قریب ٦ ماه است که حق مسکن آنان پرداخت نشده است.
– طی روزهای شنبه و یکشنبه سوم و چهارم اسفند ماه حدود ٥٠٠ نفر از کارگران نی بر در نیشکر هفت تپه با راهپیمایی در مسیر مزارع به مقابل دفتر مدیریت رفته و در اعتراض به کسر دو روز از فیش حقوق دی ماه خود دست به تجمع زدند. زیر فشار این اعتراضات معاون بخش کشاورزی این مجموعه اعلام کرد این دو روز دستمزد کارگران را در ماه‌های آینده جبران خواهند کرد. به گفته این کارگران از مجموع ۱۵ روز کاری کارگران نی‌بر دو روز از حقوق همه کارگران کسر شده است. معیار پرداخت حقوق کارگران نی‌بر براساس میزان تناژ بریدن نی است. اما هیچ معیاری برای محاسبه تناژ در این مجموعه وجود ندارد و کارگران نی‌بر به‌صورت روزمزدی کار میکنند.
– روز ٣ اسفند پرسنل بیمارستان کاشانی اصفهان بدلیل عدم پرداخت معوقات مزدی خود دست به تجمع زدند.
– روز ٣ اسفند پرسنل بیمارستان الزهرا در اصفهان در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی خود دست به اعتصاب زدند.
– روز چهارشنبه 30بهمن، کارگران بخش نظافت شهری شهرداری منطقه 3 بندرعباس در اعتراض به عدم پرداخت 4 ماه حقوق وحق بیمه ومطالبات دیگردست به تجمع مقابل استانداری هرمزگان زدند. این کارگران بعلاوه به عدم پرداخت حق اضافه کاری، ندادن مرخصی وتوزیع نشدن لباس، کفش و دیگر وسایل ضروری کارشان نیز معترضند.
دستمزدهای معوقه یک محور دائمی اعتراضات کارگری است. دستمزدهای معوقه به معضلی برای خانواده های کارگری و زندگی و معیشتشان تبدیل شده است. یک نیروی مهم این اعتراضات خانواده ها هستند. بالاکشیدن دستمزدهای فقیرانه کارگران جزیی از سیستم چپاول حاکم است. اعتصابات همزمان و سراسری و شرکت فعال خانواده ها در این اعتراضات یک حلقه مهم در پیشروی این مبارزات است. جمهوری اسلامی با قوانین و کل دستگاه سرکوب و جنایتش حامی این بساط چپاولگری است. کارگران به کل این بساط توحش و بربریت اعتراض دارند.
پیش بسوی اعتصابات سراسری
حزب کمونیست کارگری ایران
٣ اسفند ٩٨، ٢٣ فوریه ٢٠٢٠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *