اعتراض کارگران راه آهن به عدم اجرای عملیات پیشگیری از کرونا. اعتصاب عمومی یک پاسخ فوری

اعتراضات علیه عدم اقدام جدی از جانب حکومت برای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا در میان کارگران و در سطح جامعه رو به گسترش است. مردم بدرست جمهوری اسلامی را عامل اصلی شیوع وسیع این بیماری و این فاجعه انسانی میدانند. در حالیکه آمار های حکومتی از افزایش شمار جانباختگان در اثر بیماری کرونا که تنها در شهر قم به 50 نفر سیده خبر میدهند، روز یکشنبه 4 اسفند، کارگران راه آهن قم (شرکت فلق) با انتشار نامه ای سرگشاده درشبکه های اجتماعی اعتراضشان را نسبت به عدم اجرای عملیات لازم برای پیشگیری کرونا اعلام کردند.
در بخشی از این نامه چنین آمده است:”راه آهن قم چه خبراست؟ واقعا مسئولین راه آهن قم در خواب هستند؟ دستگاه های ضد عفونی شما کجا هستند؟ آقای مدیرکل کارگرخط قم درمعرض بیماری قراردارند چرا فکری به حال کارگرخط نمیکنید؟ چون شما مسئولین درمعرض خطر نیستید، جلسه ای هم دراین باره برگزار نمی شود؟ از ترس بیماری حداقل نامه بزنید. چرا دسته کارگری خط را کشیکی نمی کنید؟ مگر ما آدم نیستم؟”
در روزهای گذشته کارگران هپکو، عسلویه، کنگان و همچنین گروههای بازنشستگان نیز طی بیانیه ها و پیامهایی اعتراض خود را نسبت به عدم اقدامات جدی پیشگیرانه در محیط های کار و محیطهای عمومی اعلام کردند. حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت از اعتراضات گسترده مردم و کارگران علیه حکومت اسلامی و بی توجهی آنها نسبت به شیوع هر روز بیشتر بیماری کرونا، اعتصاب عمومی را یک راه حل فوری هم برای در امان ماندن از مبتلا شدن به این بیماری برای کارگران، معلمان، دانشجویان و همه بخش های جامعه و هم به عنوان شکل موثری از اعتراض و فلج کردن اقتصاد جانیان اسلامی حاکم بر ایران میداند و بر آن تاکید دارد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری
حزب کمونیست کارگری ایران
٣ اسفند ٩٨، ٢٣ فوریه ٢٠٢٠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *