هشت مارس، روز جهانی زن در ایران: حکومت ضد زن نابود باید گردد!

جنبش رهایی زن در ایران از همان روز اول، در تظاهرات روز زن در اسفند ٥٧، قاطع و استوار در برابر حجاب و جمهوری اسلامی ایستاد و هم اکنون نیز زنان در خط مقدم نبرد جامعه ایران برای رهایی از شر حکومت قاتلان اسلامی میجنگند.

روز جهانی زن امسال در ایران بی شک فرصتی برای برپایی اجتماعات، ابراز همبستگی و نمایش قدرت جنبش رهایی زن،اعتراض علیه حجاب و آپارتاید جنسی واعلام کیفر خواست علیه حکومت زن ستیز جمهوری اسلامی به جرم کشتارهای دی و آبان ماه، و به جرم قتل عام دهه شصت و به جرم چهل سال جنایت علیه همه مردم ایران است. درروز جهانی زن بویژه باید پرونده جنایت حکومت علیه زنان را گشود. باید پرونده زن ستیزی، از نصب حجاب با پونز به سر زنان تا تجاوز به دختران در زندانها و از تحمیل آپارتاید جنسی در خیابان ودانشگاه و ورزشگاه تا شلاق و سنگسار و اسید پاشی به روی زنان را در برابر چشم همگان قرار داد و خواستارمحاکمه جانیان حاکم شد. حکومت ضد زن نابود باید گردد!

حضور پر رنگ و پیشتاز زنان در تمامی عرصه های اعتراض اجتماعی برای پس زدن نکبت جمهوری اسلامی و دست یابی به آزادی و برابری و رفاه و حرمت انسانی، یک ویژگی برجسته جامعه ایران است. نه فقط در جنبش وسیع علیه حجاب و آپارتاید جنسی و زن ستیزی جمهوری اسلامی بلکه از مبارزات کارگران و معلمان و بازنشستگان و دانشجویان گرفته تا جنبش دادخواهی از جنایات و نسل کشی های جمهوری اسلامی، از مبارزه برای نجات محیط زیست و حقوق کودک گرفته تا مبارزه علیه اعدام و سنگسار و قوانین ارتجاعی اسلامی و تا مقابله با فرهنگ منحط و عقب مانده اسلامی، در علم و هنر و ورزش در همه جا زنان در پیشاپیش صف اعتراض و تلاش جامعه قرار دارند. در تظاهرات های آبانماه که با شعار “نابودی جمهوری اسلامی” سراسر ایران را فرا گرفت و در اعتراضات رادیکال و آتشین دی ماه علیه جنایت آشکار جمهوری اسلامی در شلیک به هواپیما و براه انداختن حمام خون در آبانماه، زنان بارزتر از همیشه در صف اول تظاهرات و مواجهه با حکومت قاتل اسلامی قرار داشتند. نقش زنان در این تظاهرات ها و در دادخواهی از کشتارهای جمهوری اسلامی بیش از پیش این ارزیابی را به ثبوت رساند که “انقلاب آتی ایران رنگی زنانه خواهد داشت”.

هشت مارس روز جهانی زن ، برابر با ١٧ اسفند، فرصتی برای به پیش راندن این “انقلاب زنانه” و قدرت بخشیدن به دادخواهی جامعه ایران در برابر حکومت اسلامی فاشیستی و ضد زن است که برای بقاء خود به هر جنایتی متوسل میشود. در هشت مارس امسال باید به حجاب و اسید پاشی و آپارتاید جنسی و انواع تبعیض ها و محرومیت های اسلامی که علیه زنان ایران اعمال شده اعتراض کرد. باید نشان داد جنایات جمهوری اسلامی علیه زنان جزو جدایی ناپذیر از ماهیت حکومتی است که با زندان و اعدام و شلیک به سر تظاهرکنندگان و شلیک موشک به هواپیمای مسافربری برای بقاء ننگین خود دست و پا میزند. باید خواستار محاکمه سران جمهوری اسلامی بخاطر جنایت آبان و دی امسال و چهل سال جنایات این رژیم شد. باید یاد ندا آقاسلطان ها و سحر خدایاری ها و کلیه جانباختگان چهل سال اخیر و یاد کشته شده های آبان و هواپیمای اوکراینی را گرامی داشت. باید یکصدا فریاد زد جمهوری اسلامی جنایتکار ضد زن نابود باید گردد!

حزب کمونیست کارگری چون همیشه بازو در بازوی همه فعالین جنبش رهایی زن در برپایی هرچه وسیعتر روز جهانی زن میکوشد.

زنده باد هشت مارس روز جهانی زن!
نابود باد جمهوری اسلامی ضد زن!
زنده باد آزادی، برابری، حکومت انسانی!

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۸ فوریه ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *