اطلاعیه خبری ٢٧ بهمن: چند اعتراض کارگری

  • روز یکشنبه ۲۷ بهمن جمعی از کارگران خط سه متروی تهران در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی ۱۸ ماهه خود، در مقابل ساختمان شورای اسلامی شهر تهران دست به تجمع زدند. شمار این کارگران ۶٠ نفر است که در دو کارگاه اقدسیه و نوبنیاد کار میکنند.
  • پرسنل خط ابنیه لرستان در ٢٧ بهمن بخاطر عدم پرداخت حقوق هایشان که دوماه و نیم تاخیر شده و عدم پرداخت حق بیمه خود دست به تجمع زدند. نپرداختن حق بیمه کارگران باعث به مانع خوردن تمدید دفترچه های بیمه درمانی کارگران شده است. ندادن لباس کار نیز یک موضوع اعتراضات این کارگران است. کارگران اعلام کرده اند که تا وقتی خواستهایشان عملی نشود به اعتصاب خود ادامه میدهند. این کارگران در تحصن خود خواستار استعفای دسته جمعی مدیران ستادی راه اهن و شرکت تراورس به علت وعده های دروغین و عدم پاسخگویی به خواستهای کارگران شده اند.
  • امروز ٢٧ بهمن محمد تقی فلاحی دبیر کل کانون صنفی معلمان تهران در میان استقبال همکاران خود با قید وثیقه ۵٠٠ میلیونی آزاد شد. محمد فلاحی در ١٩ بهمن بازداشت و به بند امنیتی موسوم به یک الف منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت. پرونده امنیتی تشکیل شده برای او و تمامی فعالین سیاسی باید فورا بسته شود. محمد حبیبی، اسماعیل عبدی و محمود بهشتی همچنان در بازداشت بسر میبرند. یک کارزار مهم معلمان کارزار برای آزادی همکاران زندانی خود و تمامی زندانیان سیاسی است.
  • روز ٢٧ بهمن کارگران شرکت چوکا واقع در کیلومتر ۶ جاده رضوانشهر به تالش (استان گیلان) در اعتراض به پرداخت نشدن حقوقهایشان دست به تجمع زدند.
  • پیش بسوی اعتصابات سراسری
    حزب کمونیست کارگری ایران
    ٢٧ بهمن ٩٨، ١۶ فوریه ٢٠٢٠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *