اطلاعیه خبری: اعتصاب کارگران پتروشیمی اروند، پتروشیمی بندر امام و چند خبر دیگر

روز ١٤ بهمن اعتراض کارگران بخش‌های تعمیرات و خدمات پتروشیمی اروند که از روز گذشته دوباره آغاز شده است، ادامه یافت و وارد دومین روز خود شد. این کارگران به نداشتن امنیت شغلی و اقدام پیمانکار جدید برای انعقاد قراردادهای برده وار حجمی دست به اعتصاب زده اند. واحد تعمیرات پتروشیمی اروند زیر نظر شرکت پیمانکاری رامیکو قرار دارد. مدیر عامل پتروشیمی اروند حجمی شدن قرار دادها را تایید کرده اما گفته است کسی به این دلیل اخراج نخواهد شد. کارگران به این ادعا باور ندارند و به اعتراض خود ادامه میدهند.
– روز ١٤ بهمن کارگران کارخانه سیمان ایلام در اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل که بر اساس آن باید مبلغی به دستمزدهای حداقل شان اضافه شود، در مقابل ساختمان استانداری تجمع کردند.
– روز دوشنبه 14 بهمن اعتصاب کارگران طرحی شرکت آب‌ و فاضلاب استان خوزستان در اعتراض به وضعیت نامعلوم شغلی و قراردادهای موقت کاری و سطح نازل حقوق وچندین ماه تاخیر در پرداخت آنها، وارد دومین روز خود شد. در این روز کارگران در مقابل ساختمان این شرکت در اهواز تجمع کردند. به گفته کارگران آنها تنها نیمی از مزد مهرماه خود را دریافت کرده اند و دستمزد ماههای آبان، آذر، دی و بهمن را طلب دارند. کارگران میگویند پرداختی اخیر تنها نیمی از حقوق مهرماه بوده است و چند ماه حقوق معوقه داریم. کارگران میگویند با وجود یکسان بودن شرایط کاری نیروهای طرحی و قرارداد معین، اختلاف درآمدی زیادی وجود دارد و این اختلاف گاها بین دو و نیم تا سه برابر است. کارگران خواستار مزد برابر در برابر کار برابر و افزایش فوری حقوقهایشان هستند.
– روز ١٣ بهمن کارگران کارخانه کیوان زیرمجموعه هلدینگ داروگر واقع درهمدان کیلومتر 4 جاده تهران نسبت به عدم پرداخت ماه ها دستمزد خود دست تجمع زدند.
– روز یکشنبه ۱۳ بهمن پرسنل شهرداری شهرستان لالی واقع در استان خوزستان در اعتراض به ۱۰ ماه حقوق عقب افتاده‌شان اعتصاب کرده و دست به تجمع اعتراضی زدند. در این حرکت اعتراضی تجمع کنندگان بنر بزرگی در دست داشتند که روی آن از جمله نوشته شده بود: «وقتی نانوایی ها هم نان قرضی به پرسنل شهرداری نمی دهند چه باید کرد؟؟؟. روی این بنر همچنین نوشته شده بود: « یک ماه حقوق نداشتن سخت است. دو ماه حقوق نداشتن فاجعه. ده ماه حقوق نگرفتن مساوی است با ؟؟؟؟”
– روز ١٣ بهمن کارگران پتروشیمی بندر امام در اعتراض به تبعیض در پرداخت دستمزد ها نسبت به کارگران قرارداد رسمی و با خواست دستمزد یکسان در برابر کار یکسان دست به اعتصاب زدند. این کارگران در همین رابطه قبلا نیز اعتراضاتی برپا کرده اند.
پیش بسوی اعتصابات سراسری
حزب کمونیست کارگری ایران
١٥ بهمن ٩٨، ٤ فوریه ٢٠٢٠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *