اطلاعیه خبری: چند خبر از اعتراضات کارگری

-صدها کارگر واحد تعمیرات شرکت پتروشیمی اروند در بندر امام خمینی از یکشنبه ٦ دی در اعتراض به سطح نازل دستمزدها و نحوه اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل دست به اعتصاب زده‌اند. به گفته این کارگران مزد دریافتی این کارگران در این ماه به دلیل کسر یکجای اقساط وام و بیمه تکمیلی بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته و زندگی آنها را با مشکل جدی روبرو کرده است. شرکت پتروشیمی اروند زیرمجموعه هولدینگ خلیج فارس است و در واحد تعمیرات آن ٨٠٠ کارگر به کار اشتغال دارند.

-روز ٧ بهمن ماه کارگران کارخانه فرش و پتو مقدم واقع در منطقه صنعتی شهر دولت آباد دراستان اصفهان در اعتراض به ابتلا به بیماری و مشکلات ریوی و تنفسی درپی نشر گازهای سمی طی نامه ای خطاب به رسانه اعلام اعتراض کردند. در این رابطه این کارگران بارها تجمع کرده و به مراجع مربوطه اعلام شکایت کرده اند. کارگران اعلام کرده اند که اگر به آنها پاسخی داده نشود، دست به تجمع خواهند زد.

-روز ٦ بهمن جعفر ابراهیمی عضو کانون صنفی معلمان تهران و بازرس شورای هماهنگی تشکلهای صنفی معلمان ایران بدنبال کارزاری گسترده برای آزادی وی پس از ۳۱ روز بازداشت از بند اطلاعات زندان گوهردشت کرج با قید وثیقه آزاد شد. جعفر ابراهیمی در روز پنجم دیماه، روز گرامیداشت جانباختگان خیزش آبانماه در کرج در محل برگزاری مراسم پویا بختیاری بازداشت شده بود. بازداشت او با اعتراض وسیعی از سوی معلمان، بازنشستگان و فعالین اجتماعی روبرو شد. آزادی جعفر ابراهیمی را به او، به خانواده اش و به همگان تبریک میگوییم. پرونده امنیتی تشکیل شده برای وی باید فورا بسته شود.

پیش بسوی تشکیل شوراها
پیش بسوی اعتصابات سراسری
حزب کمونیست کارگری ایران
٨ بهمن ٩٨، ٢٨ ژانویه ٢٠٢٠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *