مردم عراق پاسخ دندان شکنی به مقتدا صدر و جمهوری اسلامی دادند

روز جمعه ۴ بهمن (۲۴ ژانویه) مقتدا صدر یکی از رهبران تروریست های اسلامی در عراق نیروهای مسلح و مزدور خود را از سراسر عراق به تظاهرات در بغداد فراخوان داد. این تظاهرات که در ظاهر علیه دخالت آمریکا در عراق اعلام شده بود، هدفش این بود که مبارزات حق طلبانه مردم را به انحراف بکشاند، خواست اخراج جمهوری اسلامی و کوتاه کردن دست اسلامی ها را به شعار توخالی مرگ بر آمریکا تغییر بدهد و جمهوری اسلامی را از زیر ضرب بیرون ببرد. اما توطئه مقتدا صدر با تظاهرات صدها هزار نفره مردم علیه او و با شعار علیه جمهوری اسلامی شکست خورد. در ادامه این وضعیت مقتدا صدر که برای روز یکشنبه نیز فراخوان تظاهرات داده بود، مجبور شد فراخوان تظاهرات برای این روز را لغو کند و نیروهایش را عقب بکشد.

بدنبال تظاهرات مزدوران اسلامی، نیروهای امنیتی حکومت همراه با چاقوکشان اسلامی در بغداد و ناصریه و بصره و برخی دیگر از شهرهای این کشور شبانه به چادرهای تظاهرات کنندگان حمله کردند و تعدادی از چادرها را آتش زدند. نیروهای امنیتی مستقیما به سوی مردم تیراندازی کردند که تعدادی از معترضین به قتل رسیده و تعداد زیادی زخمی شدند. در بغداد حداقل ۶ نفر از مردم در میدان الوثبه در نزدیکی میدان التحریر بر اثر هجوم نیروهای سرکوب کشته و تعدادی مجروح شدند. در ناصریه نیز تعدادی کشته و دهها نفر مجروح شدند. در مقابل این اقدامات روز یکشنبه صدها هزار نفر از مردم معترض در سراسر عراق به میدان آمدند و علیه مقتدا صدر و حکومت ارتجاعی عراق و جمهوری اسلامی شعار دادند. شهرهای بغداد، ناصریه، بصره، کربلا،‌ نجف، دیاله، کوت در استان باسط، دیوانیه و برخی دیگر از شهرها صحنه تجمعات وسیع مردم بود که علیه مقتدا صدر و جمهوری اسلامی و علیه فساد و جنایات حکومت عراق شعار میدادند. اجتماعات وسیع مردم بار دیگر تودهنی بزرگی به کل جریانات اسلامی بود و توطئه مقتدا صدر و جمهوری اسلامی را نقش بر آب کرد. حمله مزدوران اسلامی و حکومتی به چادرهای انقلابیون، مردم را یکپارچه تر و مصمم تر کرد. مردم ناصریه اعلام کردند که بجای چادر بتون های سیمانی برپا میکنند و اینکار را بلافاصله شروع کردند. در بغداد نیز انقلابیون شروع به برپایی مجدد چادرهایشان کردند.

شهرهای مختلف عراق این روزها صحنه هجوم گسترده و جنایتکارانه سرکوبگران حکومت و اوباش اسلامی و مزدوران جمهوری اسلامی علیه مردم انقلابی است اما مردم به مقاومت و تعرض خود علیه آنها ادامه میدهند و مصممانه در مقابل همه اوباش مسلح و سرکوبگر ایستاده اند. چهار ماه است که مردم عراق مبارزات سرسختانه ای را علیه حکومت قومی اسلامی عراق و دار و دسته های شرور اسلامی و علیه دخالت جمهوری اسلامی در این کشور شروع کرده اند و خواهان رهایی از فقر و محرومیت و سرکوب و فساد و جنگ و ناامنی و رسیدن به یک زندگی انسانی هستند و علیرغم اینکه نزدیک به ۷۰۰ نفر از آنها توسط اوباش حکومتی و دار و دسته های اسلامی جان باخته و هزاران نفر مجروح شده اند، علیرغم آدم ربایی ها و جنایات هر روزه عیله آنها، ولی همچنان با عزمی راسخ به تجمعات هر روزه خود ادامه میدهند، چادرهای خود را برای بحث و گفتگو و سازماندهی تجمعات و تظاهرات ها در میادین شهرهای مختلف دایر کرده اند و علیرغم همه این جنایات کوتاه نیامده اند. انقلاب مردم عراق و جنبش انقلابی و سرنگونی در ایران یک جبهه انسانی واحد هستند و با هم مستقیما پیوند دارند و به هم نیرو میبخشند.

زنده باد همبستگی میان مردم ایران و عراق علیه اوباش اسلامی در این دو کشور

حزب کمونیست کارگری ایران

۷ بهمن ۱۳۹۸، ۲۷ ژانویه ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *