اطلاعیه خبری: 6 بهمن: چند خبر از اعتراضات کارگری

– روز ٥ بهمن اعتراض کارگران بهاوند باراد چادرملوی یزد وارد پنجمین روز خود شد. اعتراض این کارگران علیه اخراجها ست و به گفته آنان کارفرما به تعدادی از کارگران گفته است که تا پنجم بهمن جهت تسویه حساب اقدام کنند تا بتوانند از “بیمه بیکاری” استفاده کنند. کارگران علیه این اخراجها ایستاده و آنرا مقدمه بیکارسازی های بیشتر و تشدید فشار کار بر گرده خود میدانند. بیمه بیکاری جمهوری اسلامی طرحی برای بیکارسازیهاست و با هزار اما و اگر پرداخت چندرغازی پول فقط شامل کارگرانی میشود که از کار اخراج میشوند. آنهم برای مدتی محدود و به هیچوجه ربطی به بیمه بیکاری که باید تمام کارگران بیکار و آماده به کار را در بر بگیرد ندارد. کارگران چادرملو زیر بار این بیکارسازیها نرفته و اعتراض آنان ادامه دارد. در شرکت بهاوند باراد 300 کارگر کار میکنند.
– صبح روز ٥ بهمن کارگران فاز ١٤ پارس جنوبی در اعتراض بە پرداخت نشدن چندین ماە حقوق معوقە دست به اعتصاب زدند. این فاز طی چند ماه گذشته از پیمانکاری سپه به پیمانکاری کنسرسیومی متشکل از هشت شرکت داخلی تحت سرپرستی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدور) منتقل شد. تعویق پرداخت دستمزدها یک معضل همیشگی کارگران در فازهای مختلف عسلویه بوده است..
– روز پنجم دیماه بازنشستگان فولاد در اعتراض به واگذاری بیمارستان مطهری به تامین اجتماعی تجمع کردند. زیر فشار کارگران جلسه ای با حضور نمایندگانی از کارگران و مسئولین امر برگزار شد. در نتیجه به کارگران قول داده شده که به شکایت آنها رسیدگی شود. کارگران اولتیماتوم دادند که اگر این وعده به ثمر نرسد تمام سیصد هزار نفر آنان همراه با خانواده هایی خود در جاده مقابل بیمارستان ( بزرگراه اصفهان به فولاد شهر و زرین شهر ) تحصن خواهد کرد. کارگران بازنشسته فولاد این جابجایی های مدیریتی را بخشی از بند و بست های پشت پرده و بدتر شدن وضع بیمارستان میدانند. این کارگران در تجمعاتشان بارها بر حق درمان رایگان و تامین درمان با کیفیت و استاندارد قابل قبول و زندگی انسانی تاکید کرده اند. .
– روز ٢ بهمن ٣٠٠ نفر از کارگران شهرداری بندرلنگه و خانواده‌هایشان در اعتراض به تعویق ٥ ماه دستمزد خود دست به اعتراض زدند و خواستها و اعتراض خودرا نسبت به عدم پرداخت ۵ ماه حقوق ۳۰۰ کارگر این شهرداری با رسانه‌ها مطرح کردند و در میان گذاشتند.
پیش بسوی تشکیل شوراها
پیش بسوی اعتصابات سراسری
حزب کمونیست کارگری ایران
٦ بهمن ٩٨، ٢٦ ژانویه ٢٠٢٠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *