اطلاعیه شماره ٥: مراسم جانباختگان هواپیمای اکراین، مراسم خشم و انزجار مردم علیه حکومت, ادامه تجمعات اعتراضی در دانشگاهها

مراسمهای گرامیداشت جانباختگان سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی به محل تجمع اعتراض مردم خشمگین علیه جنایات حکومت اسلامی تبدیل شده است. روز ٢٥ دی در مهاباد و در  شهرهای سنندج و سقز این مراسم ها برگزار شد و جمعیت بسیاری از مردم شرکت کردند و شعارهای سرنگونی طلبانه سر دادند.

صبح روز چھارشنبە 25 دی جمعی از مردم مهاباد، در مراسم خاکسپاری جانباختگان سقوط ھواپیمای مسافربری اوکراینی، شرکت کردند. حضور نیروھای لباس شخصی و ناجا در این مراسم محسوس بود. در این روز  پرچم جمهوری اسلامی کە روی تابوت قرار داده شده بود، توسط مردم جدا و پاره شد.

روز ٢٦ دی در سنندج در مراسم خاکسپاری  آروین مرتب و آیدا فرزانە همسر وی جمعیت وسیعی شرکت داشتند. در این مراسم زنان حضور برجسته ای داشتند. در این مراسم جمعیت سرودهایی را سر دادند و علیه حکومت شعار دادند. از جمله شعارها عبارتند: “خامنه ای قاتله، ولایتش باطله”، “می‌کشم می‌کشم آنکه برادرم را کشت”، “مرگ بر دیکتاتور”، ” بسیجی سپاهی داعش ما شمایی”، ” خامنه ای قاتله ولایتش باطله”، “مرگ بر روحانی”، ” کشتە ندادیم کە سازش کنیم رهبر  رو ستایش کنیم”، “مرگ بر ستمگر چە شاە باشە چەرهبر”

در مراسم سنندج زنان نقش برجسته ای داشتند . در بخشی از مراسم به سرود خوانی کشیده شد و در آخر هم شعار خامنه ای قاتله، ولایتش باطله را سر دادند.

روز ٢٦  دی در اصفهان در فلکه فیض قبل از مراسم خاکسپاری جانباختگان هواپیمای اوکراینی که توسط جانیان اسلامی سرنگون شد مردم بسیاری شرکت داشتند . مردم به نشانه اعتراض کف میزنند، سوت میزنند و شعار میدهند. در این مراسم بسیجیان صدای بلندگو را بالا برده بودند تا شعارهای مردم شنیده نشود!

روز ٢٦ دی در شهر سقز پیکر دو نفر از جانباختگان سقوط هواپیمای اوکراینی، رزگار رحیمی و فرزندش  ژیلوان، با حضور  جمعی از مردم شهر خاکسپاری شدند.  مراسم خاکسپاری همسر وی، فریده غلامی، در اسلام آباد غرب انجام شده است.

از سوی دیگر تجمعات اعتراضی در دانشگاهها ادامه دارد. دانشجویان برای روز  ٢٥ دیماه نیز فراخوان به تجمع داده بود. بر اساس گزارشات دریافتی در روز ٢٥ دیماه در مقابل در دانشگاه تهران و پلی تکنیک  جو امنیتی شدیدی بود و مأموران سرکوبگر حکومت از ساعت ٦ عصر این روز  در اطراف این دو دانشگاه مستقر بوده و مانع تجمع دانشجویان شدند.

در پاسخ به فراخوان ٢٥ دیماه دانشجویان در دانشگاه کردستان در سنندج و دانشگاه هنر در اصفهان تجمع اعتراضی برپا کردند. در دانشگاه سنندج شعارهای سرنگونی طلبانه بسیاری سر داده شد. از جمله شعارهای دانشجویان عبارت بودند از” مرگ بر بسیجی” ،  “سپاهی حیا کن مملکتو رها کن”، “ما بچه های جنگیم بجنگ تا بجنگیم”، “دانشجوی با غیرت حمایت حمایت”، ” توپ تانک فشفشه بسیج باید گم بشه”. دانشجویان بسیجیانی را مزاحم تجمع آنها بودند را دنبال و آنها را هو میکردند. در این روز سه نفر از دانشجویان به اسامی زانیار احمدپور، مسلم سلیمانی و ارشد اتابک توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

در دانشگاه هنر اصفهان نیز دانشجویان با شعار مرگ بر دیکتاتور خشم خود را نسبت به حکومت جنایتکار جمهوری اسلامی اعلام داشتند. همچنین گزارش دریافتی دیگری از برگزاری تجمع در دانشگاه بروجرد و سرود خوانیهای اعتراضی دانشجویان گزارش میشود.

نابود باد جمهوری اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

1٦ ژانویه 2020 – 2٦ دی 1398

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *