پنجم دیماه، یاد جانباختگان را در سراسر کشور گرامی بداریم

پنجم دیماه روز بزرگداشت جانباختگان آبان است. جنایات فجیع حکومت منفور اسلامی در آبان ماه خشم همه مردم را در سراسر کشور برانگیخته است و باید در این روز خشم و انزجار خود را نسبت به حکومت جانیان ابراز کنیم. ما عزیزان خود را که بیرحمانه توسط مزدوران مسلح حکومت کشتار شدند، هیچگاه فراموش نخواهیم کرد و گریبان جانیان را رها نخواهیم کرد. جمهوری اسلامی فضای نفرت و اعتراض در سراسر جامعه را میداند و به همین دلیل دست به اقدامات پیشگیرانه زده است. پدر و مادر پویا بختیاری و برخی دیگر از بستگان او را دستگیر کرده و در برخی مناطق تهران نیروهای سرکوب خود را مستقر کرده است تا مردم را مرعوب کند و جلو تحرک مردم را بگیرد. از طرف دیگر شهردار چمران در ماهشهر، شهردار منطقه ای که جمهوری اسلامی در نیزار دست به کشتار وسیعی زد، زیر فشار خشم و اعتراض مردم ستعفا داده است.

پاسخ حکومت را از جمله باید با گرامیداشت هرچه باشکوهتر یاد جانباختگان در سراسر کشور داد. در تهران و کرج و کرمانشاه، در شیراز و اهواز و بهبهان و ماهشهر و اصفهان،‌ در مریوان و سنندج و پاوه و بوکان و در کلیه شهرها روز پنجم دیماه باید با جمع شدن در محل دفن جانباختگان، با گذاشتن گل و روشن کردن شمع در محلات، با در دست گرفتن عکس جانباختگان و با تجمع در محلات و شعار دادن و شعار نویسی و با ابتکارات دیگر باید فضا را بر حکومت تنگ کرد.

در خارج کشور نیز مخالفین جمهوری اسلامی همزمان در روز ۲۶ دسامبر همزمان با پنجم دیماه خود را برای گرامیداشت یاد جانباختگان و اعتراض به جنایات جمهوری اسلامی آماده میکنند. این تجمعات را میتوان و باید در هر شهری که جمعی از ایرانیان حضور دارند برگزار کرد.

زنده باد معلمان و بازنشستگانی که در روز ۲ دیماه با در دست گرفتن عکس جانباختگان به استقبال ۵ دی رفتند. زنده باد زندانیان سیاسی در بند زنان اوین که در گرامیداشت یاد جانباختگان اعلام تحصن کرده اند. زنده باد فعالین اجتماعی ای که در سی ام آذر ماه در محلاتی از تهران و تبریز و خرمشهر با گذاشتن عکس های جانباختگان آبان ماهدر معرض دید مردم و روشن کردن شمع و گذاشتن یک شاخه گل در کنار آنها یاد این عزیزان را گرامی داشتند. حزب کمونیست کارگری از مردم در ایران و در خارج کشور میخواهد که در همه شهرها هرچه باشکوهتر مراسم گرامیداشت جانباختگان را برگزار کنند و خواهان آزادی کلیه دستگیر شدگان و کلیه زندانیان سیاسی شوند

جمهوری اسلامی را سرنگون خواهیم کرد و سران آنرا به جرم چهل سال جنایت علیه مردم و به جرم جنایاتی که در آبان مرتکب شدند محاکمه خواهیم کرد. این حکومت رفتنی است. مردم به اعتراضات و اعتصابات خود ادامه خواهند داد، صفوف حکومتیان را به هم خواهند ریخت و این حکومت جهل و جنایت را به گورستان تاریخ خواهند سپرد. آن روز دور نیست.

سرنگون باد حکومت اسلامی!
گرامی باد یاد جانباختگان راه آزادی!

حزب کمونیست کارگری ایران
۳ دی ۱۳۹۸، ۲۴ دسامبر ۲۰۱۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *