اطلاعیه خبری: اعتراضات کارگران چادرملو، رانندگان مخابرات، قند فسا و سیمان شهر کرد

– روز یکشنبه یکم دیماه، کارگران معدن چادرملوی یزد برای چندمین بار در اعتراض به عدم تحقق مطالبات خود دست به تجمع زدند. اعتراض کارگران چادرملو به اجرایی نشدن طرح طبقه بندی مشاغل و سطح نازل حقوقها، و وعده های توخالی مقامات مسئول است.
– روز اول دیماه کارگران کارخانه سیمان شهرکرد برای دومین روز در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان و کاهش قدرت خرید خود به خاطر افزایش قیمت ها دست از کار کشیدند و مقابل کارخانه تجمع کردند. این کارگران می‌گویند که با توجه به شرایط گرانی و افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها، حقوق و مزایای آنها نیز باید افزایش یابد. به گفته این کارگران کارفرما از چندماه پیش تا کنون علاوه بر عدم پرداخت دستمزدهای عقب افتاده، حق بیمه آنان را نیز به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نکرده و همین موضوع باعث شده تا شماری از کارگران نتوانند دفترچه‌های درمانی خود را تمدید کنند. زیر فشار اعتراض کارگران مدیر کل اداره کار استان چهارمحال و بختیاری در روز سی ام آذر ماه در جمع کارگران حاضر شده و وعده داد که روز اول دیماه برای حل مشکل کارگران جلسه ای با حضور مدیرعامل کارخانه و نماینده کارگران تشکیل خواهند داد. بنیاد مسکن سهامدار عمده شرکت سیمان شهرکرد است.
– روز اول دیماه رانندگان مخابرات در اعتراض به شرایط نابسامان معیشتی خود و پایین بودن سطح دستمزدها و تاثیر افزایش قیمت بنزین بر کاهش قدرت خرید شان در چند استان کشور از جمله استان خوزستان و مرکزی، دست به یک تجمع زدند.
– روز شنبه ٣٠ آذر، کارگران کارخانه قند فسا درادامه اعتراضات پی در چی خود نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی، بار دیگر مقابل فرمانداری شهرستان فسا تجمع کردند. این کارگران چهار ماه دستمزد و سه ماه حق بیمه خود را طلب دارند.
پیش بسوی شوراها
پیش بسوی اعتصابات سراسری
حزب کمونیست کارگری ایران
١ دی ٩٨، ٢٢ دسامبر ٢٠١٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *