تجمع هزار کارگر اخراجی فولادین ذوب آمل و دو خبر اعتراضی دیگر

اطلاعیه خبری

– ١٠٠٠  کارگراخراجی فولادین ذوب آمل(فذا) در اعتراض به بلاتکلیفی شغلی وتشدید فشار اقتصادی بر زندگی و معیشت خود از اوایل آبان ماه هر روزه در مقابل نهادهای مختلف استان مازندران تجمع کرده و خواستار بازگشت به کار خود هستند. این کارگران  بین ٦ تا ١٦ سال سابقه کار دارند. به گفته کارگران دراواسط مهرماه سال جاری کارخانه فولادین ذوب آمل با 1600 کارگر تعطیل شد و روز اول آبان ماه با  600 کارگر فعالیتش را دوباره از سر گرفت و ١٠٠٠ کارگر آن همچنان بیکار هستند و خواست فوری آنها بازگشت به کار است. همزمان با راه اندازی کارخانه در روز اول آبانماه  کارگران فولادین ذوب آمل همراه با خانواده هایشان مقابل کارخانه تجمع کرده و بر بازگشت فوری خود به سر کار پای فشردند.

– روز ٢٥ آذر شماری از کارگران فضای سبز شهرداری کوت عبدالله در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزدهایشان از مهر ماه مقابل ساختمان استانداری خوزستان تجمع کردند. به گفته کارگران دست‌کم ۵۰  نفر در بخش فضای سبز شهر مشغول کارند و همواره با معضل تعویق پرداخت دستمزدها روبرویند.

– از روز 17 آذر، کارگران مجتمع معادن مس تکنار بردسکن دراستان خراسان در اعتراض به تعویق پرداخت ٤ ماه  دستمزد خود  دست از کار کشیدند.

پیش بسوی ایجاد شوراها

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٥ آذر ٩٨،  ١٦ دسامبر ٢٠١٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *