پیام حمید تقوائی بمناسبت پنجم دی، روز بزرگداشت جانباختگان خیزش آبان ماه

مردم مبارز ایران!

جمهوری اسلامی در مقابله با خیزش آبان دست به جنایتی زد که در تاریخ معاصر ایران بی سابقه است. کشتار صدها نفر و دستگیری هزاران نفر پاسخ حکومت جلادان به اعتراض بر حق ما مردم به گرانی بنزین و به فقر و فلاکت غیر قابل تحملی بود که آیت الله های میلیاردر بر جامعه حاکم کرده اند. نباید اجازه داد این جنایت هولناک به فراموشی سپرده شود. یاد جانباختگان آبانماه را باید با فریاد اعتراضمان و با اعلام کیفرخواست علیه جمهوری اسلامی بزرگ بداریم.

ما مردمی که از حکومت جنایت و چپاول جمهوری اسلامی به ستوه آمده ایم، در ۵ دیماه در بزرگداشت عزیزانی که در آبانماه به خاک افتادند بمیدان می آئیم و یک صدا و متحد و هماهنگ فریاد اعتراضمان را علیه جلادان حاکم بلند میکنیم. ۵ دی روز بزرگداشت پویا بختیاری ها و نیکیتا اسفندانی ها و حمیدرضا عبداللهی ها و همه عزیزانی است که در آبان ماه و در تمام دوران سیاه سلطه جمهوری اسلامی جانباخته اند. ۵ دی باید به عنوان روز جهانی اعتراض علیه حکومت جنایتکار حاکم بر ایران در تاریخ ثبت شود. حزب کمونیست کارگری با تمام توان خود خواهد کوشید ۵ دیماه بعنوان روز جهانی اعتراض به جنایات جمهوری اسلامی و روز محکوم کردن این رژیم ضد انسانی بجرم جنایت علیه بشریت در سطح هرچه وسیعتری از جانب دولتها و نهادهای بین المللی برسمیت شناخته بشود.

فراخوان من به مادران و خانواده های جانباختگان، به خانواده های بازداشت شدگان آبانماه و همه زندانیان سیاسی، به معلمان و بازنشستگان و دانشجویان، به فعالین و نهادها و چهره های جنبش کارگری و دیگر جنبشهای اعتراضی و به همه ایرانیان مقیم خارج کشور اینست که در ۵ دیماه هر کجا هستیم و به هر شیوه ای که میتوانیم در برابر جلادان حاکم بایستیم و با صدای بلند اعلام کنیم که همه آمرین و عاملین جنایت آبانماه باید شناسائی و محاکمه بشوند. این بهترین راه بزرگداشت عزیزانی است که در آبان ماه و در تمام دوران سیاه حاکمیت جمهوری اسلامی قربانی جنایات و سرکوبگریهای جلادان حاکم شده اند.

گرامی باد یاد جانباختگان راه آزادی و رهائی!

حمید تقوائی

١٩ آذر ١٣٩٨

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *