اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه با عقب نشینی کارفرما خاتمه یافت

روز 12 آذر کارگران نیشکر هفت تپه بعد از  72 روز اعتراض و اعتصاب، با عقب نشینی کارفرما و وعده عملی کردن خواستهای کارگران به اعتصاب خود پایان دادند.  کارفرما متعهد شده است که این اقدامات را عملی سازد: بازگرداندن تمام کارگران اخراجی،  بستن پرونده های امنیتی علیه کارگران معترض، لغو اختیار اخراج کارگران بدون اجازه کمیته انضباطی، تهیه و توزیع سالی دوبار لباس کار و کفش، عملی کردن زمان بندی معین و مکتوب ارائه شده برای پرداخت حقوق ( حقوق مهرماه در تاریخ بیست و شش آذر، حقوق آبان در پنجم دیماه و حقوق دیماه به بعد سر موعد و بدون تاخیر )، پرداخت مطالبات بازنشستگان حداکثر تا سه ما آینده، تمدید بی چون و چرا و فوری دفترچه بیمه و پرداخت لیست بیمه، تامین مطالبات عرفی از جمله حق همسر، حق سختی کار، حق ایاب و ذهاب و  پاداش و بهره برداری کار، افزایش حق غذا، و موارد متعدد دیگر.

این توافقات طی صورتجلسه ای با امضای کارفرما و مسئولین شهر به کارگران ابلاغ شد و کارگران به اعتصاب خود پایان دادند اما اعلام کردند که در صورت برآورده نشدن تمام این خواستها از جمله بازگشت به کار اخراجی ها و در صورت بسته نشدن پرونده های قضایی و در صورت معین نشدن وضعیت قرارداد و بازگشت به کار اسماعیل بخشی تا روز چهار شنبه هفته آینده، اعتصاب و تجمعات خود را از سر خواهند گرفت و این بار تجمعاتشان را در مقابل فرمانداری برپا خواهند کرد.

اعتصاب کارگران طولانی مدت کارگران نیشکر هفت تپه یک حرکت شاخص و برجسته کارگری در این دوره بوده است و عقب نشینی کارفرما در برابر خواستهای کارگران یک رویداد بسیار مهم است و زمینه را برای پیشرویهای بعدی کارگران فراهم میکند. اولتیماتوم آنها برای عملی شدن تمام خواستهای آنها از جمله بازگشت به کار اسماعیل بخشی، بیانگر هوشیاری و اتحاد کارگران است. زنده باد کارگران نیشکر هفت تپه!

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

١٢ آذر  ٩٨،  ٣ دسامبر  ٢٠١٩

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *