بیانیه های اعتراضی در محکومیت جنایات حکومت و برای آزادی دستگیر شدگان

 – کانون مدافعان حقوق کارگرطی بیانیه ای تحت عنوان “خشونت سازمان یافته حکومت علیه مردم بی دفاع ایران” خواهان آزادی کلیه دستگیر شدگان و مجازات کسانی که بر روی مردم بیرحمانه آتش گشودند، شده است. کانون در بیانیه اعتراضی خود بر لزوم تغییرات اساسی در ساختار اقتصادی- اجتماعی جامعه ای که حقوق یک درصدی ها را بر ٩٩ درصدی ها ارجج میداند تاکید کرده است. در بخشی از بیانیه کانون مدافعان چنین آمده است: “اکنون که حاکمان کوچکترین حقی برای زندگی مردم قائل  نیستند و هر اعتراض به حق کشی های موجود را با شدیدترین وجه پاسخ می دهند، راهی به جز اعتراضات و اعتصابات سراسری برای مردم باقی نمی‌گذارند و آنان که چیزی برای از دست دادن ندارند با خشمی مهارناپذیر بار دیگر به میدان خواهند آمد و آن زمان دیگر برای شنیدن صدای مردم دیر خواهد بود و مسئولیت تمام آنچه رخ خواهد داد بی شک فقط به عهده حاکمان خواهد بود”.

– حمید کاشانی، سهیل عربی و ناصر فهیمی سه نفر از زندانیان سیاسی زندان اوین نیز طی نامه ای سرگشاده خطاب به خانواده های جانباختگان خیزش اخیر مردم، همبستگی خود را با آنان اعلام کرده اند.

– سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه طی بیانیه ای کشتار و سرکوب وحشیانه مردم را محکوم کرده است: “سندیکای کارگران شرکت واحد تهران اعتراضات و تجمعات را حق مسلم تمام اقشار جامعه اعم از کارگران و معلمان و دانشجویان و مزدبگیران می‌داند و ضمن ابزار تاسف و همدردی با خانواده‌های جانباختگان اعتراضات اخیر، خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط کلیه بازداشت‌شدگان و معرفی و محاکمه کلیه آمرین و عوامل کشتار مردم هستیم. ما از تشکل‌های کارگری مستقل و فعالین کارگری و مدنی داخل کشور و تشکلات کارگری و سندیکایی در سراسر جهان می‌خواهیم کشتار معترضین را قاطعانه محکوم کنند و از مبارزات کارگران و زحمتکشان در ایران حمایت کنند”.

– سندیکای نیشکر هفت تپه اطلاعیه ای تحت عنوان: “سرکوب شورش گرسنگان برای داشتن نان ، کار،  آزادی محکوم است” انزجار خود را از تعرضات حکومت اسلامی به اعتراضات مردمی اعلام کرده است.

– جمعی از هنرمندان در بیانیه ای تحت عنوان “شکست رژیم اسلامی در ایجاد سکوت نسبت به کشتار مردم”، سرکوب وحشیانه خیزش آبانماه مردم را محکوم کرده اند. در بخشی از این بیانیه چنین آمده است: “مردمانی که امروز از پسِ غبار غلیظ بی‌خبری و بی‌ارتباطی، نام و نشان یکان‌یکان‌شان آشکار می‌شود، به کدام گناه کشته شده‌اند؟ آنها فقط به‌جان‌آمدگانی بودند که چون هیچ گوش شنوایی نیافتند، ناکارآمدی‌ها را در کوی و برزن فریاد زدند”.

در اطلاعیه قبلی نیز خبر انتشار بیانیه های اتحادیه آزاد کارگران ایران، کانون صنفی معلمان،  کانون نویسندگان و  شماری از فعالین اجتماعی را انعکاس دادیم. مردم با هیچ درجه جنایتی کوتاه نمیایند و این بیانیه ها بیانگر تداوم فضای اعتراضی در جامعه است.

حزب کمونیست کارگری از همه بخشهای جامعه میخواهد که به هر شکل ممکن صدای اعتراض خود را نسبت به جنایات گسترده و وحشیانه حکومت و دستگیریها بلند کنند و با تمام قوا و همراه با خانواده های هزاران نفر دستگیر شدگان اعتراضات خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط آنها و کلیه زندانیان سیاسی شوند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری

نابود باد حکومت اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

١٠ آذر ٩٨، ۱ دسامبر ۲۰۱۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *