جدید ترین

اعتصاب بازار در تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، سنندج و سیستان و بلوچستان

در تداوم خیزش مردمی آبانماه، موضوع چگونگی ادامه این اعتراضات موضوع داغ در میان همه بخش های جامعه است. در همین راستا برای دو روز نهم و دهم آذر مغازه داران و بازاریان در سطح سراسری فراخوان به اعتصاب دادند و در این فراخوان بر پیوستن بخش های دیگر جامعه از جمله معلمان، دانشجویان تاکید شده است. یک محور مهم این فراخوان ها اعتراض به گرانیها و در عین حال اعتراض به سرکوبگریهای وحشیانه حکومت با تاکید بر آزادی فوری بازداشت شدگان بود. در پاسخ به این فراخوان امروز دهم آذر در سیستان و بلوچستان و در نهم آذر ماه در شهرهای تبریز(بازار صائب، بازار شیخ صفی و بازار قدیم،)، و بازار سنندج وارد اعتصاب شدند و بخش هایی از بازارهای شیراز، اصفهان و مشهد نیز تعطیل بودند. در این روز همچنین کسبه منطقه خلیج شماره دو انتهای خیابان تهرانسر در همبستگی با این فراخوان مغازه های خود را بستند و دو بازار امیر و قائم (بازار عمده فروشان پارچه) و طلا فروشان تهران در اعتصاب بودند. فضای بازار تهران علیرغم خلوت بودن و عدم تردد بسیار امنیتی بود و از ساعت هشت صبح نیروهای یگان ویژه مستقر بودند.
قابل توجه اینجاست که با اعلام اعتصاب بازار برای دو روز نهم و دهم آذر جمهوری اسلامی در هراس از گسترش این اعتصابات به سطح جامعه بار دیگر مدارس و دانشگاهها را در تهران، اصفهان، شیراز و بسیاری از شهرهای دیگر تعطیل اعلام کرد.
رفتن بسوی اعتصابات سراسری امروز یک موضوع داغ در سطح جامعه است. از جمله در بیانیه های کارگران و گفتمانهای سطح جامعه بر گسترش اعتصابات سراسری به عنوان یک گام مهم برای تداوم اعتراضات مردمی تاکید شده است.

پیش بسوی اعتصابات سراسری
حزب کمونیست کارگری ایران
١٠ آذر ٩٨، ١ دسامبر ٢٠١٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *