kordestan 258 x 153

اخبار هفتگی از رویدادهای کردستان عراق

تهیه و تنظیم: یدی محمودی
اعتراض دهها نهاد و بیش از ۳۰۰ نفر از مدافعین حقوق زنان به کنفرانس مخفیانه در مورد حقوق زنان در اربیل!

kordestan 258 x 153

در نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس پارلمان اروپا آقای مارتین شولتس، ۱۳ نهاد و سازمان، همراه با نزدیک به ۳۰۰ نفر از فعالین سیاسی و مدنی در کردستان عراق به بی حقوقی زنان اعتراض کردند. این نهادها و فعالین در نامه اشان اشاره کرده اند، که در اواخر ماه ‌ژانویه کنفرانسی با شرکت نماینده پارلمان اروپا در شهر اربیل برگزار شده که در آن به غیر از احزاب حاکم در کردستان عراق و بویژه حزب دمکرات، هیچ یک از سازمانها، نهادها و فعالین حقوق زنان شرکت نکرده و این در حالی است که کردستان عراق تحت حاکمیت احزاب ناسیونالیست کرد به قتلگاهی برای زنان تبدیل شده.

جانباختن کارگری ۲۳ ساله در حین کار!
روز شنبه ۲۳ فوریه در حاجی آباد منطقه بیتوین یک کارگر ۲۳ ساله که در یک کارگاه بلوک زنی مشغول به کار بود جانش را از دست داد. بنا به اخبار منتشر شده خانواده این کارگر ۲۳ ساله اجازه بردن جنازه فرزندشان به پزشک قانونی را نداده اند، اما نا امنی محیط کار یکی از دلائل عمده جانباختن کارگران است. کردستان عراق این بهشت بورژوازی کرد، برای آنها سفره هفت رنگی پهن است که بخاطرش چه جنگها و بی حقوقی به مردهم تحمیل نکرده اند، اما در مقابل و در کنار تحمیل فقر و بی حقوقی به اكثریت جامعه تنها در یک سال گذشته ۹۰ کارگر در مناطق تحت حاکمیت احزاب ناسیونالیست کرد بدلیل نا امنی محیط کار جانشان را از دست داده اند.

سه سال از اعتراض ۶۲ روزه مردم شهرهای کردستان عراق، علیه احزاب ناسیونالسیت حاکم گذشت!
سه سال پیش در چنین روزهای اعتراض مردم بسیاری از شهرهای کردستان عراق به دزدی و چپاول اتحادیه میهنی و حزب دمکرات شروع شد که به مدت ۶۲ روز ادامه یافت و در نهایت احزاب حاکم تنها با زور اسلحه و به رگبار بستن صف مردم و حمله به معترضین توانستند به این اعتراضات خاتمه دهند، که در این حملات وحشیانه به مردم بی دفاع ده نفر کشته و بیش از ۴۰۰ نفر زخمی شدند. در سومین سالگرد این اعتراضات ۱۷ سازمان و نهاد نامه ای خطاب به پارلمان سوئد نوشتند و در آن خواهان این شدند که، پارلمان سوئد برای پیگیری و تحقیق در باره جنایت احزاب حاکم در کردستان عراق، علیه مردم معترض و کشتار آنها دست به اقداماتی بزند و از جمله خواهان دستگیری و محاکمه کسانی شوند که سه سال پیش در چنین روزهای تظاهرات و اعتراض مردم معترض را به رگبار بستند. همچنین بر اساس گزارش حزب کمونیست کارگری کردستان در استرالیا نیز مراسمی در سومین سالگرد اعتراضات مردم برگزار شده، که در آن نمایشگاه عکسی از جنایتهای احزاب حاکم به نمایش گذاشته شده است.

دخالت سفیر حکومت اسلامی در عراق برای حل بحران داخلی اتحادیه میهنی؟
روز شنبه ۲۲ فوریه سفیر رژیم اسلامی در عراق با جناحهای درگیر اتحادیه میهنی و برای پایان دادن به بحران داخلی این حزب با کوسرت رسول علی و به رهه م صالح ملاقات کرد. بنا به اخبار منتشر شده این دومین بار است که سفیر رژیم برای “حل بحران اتحادیه میهنی به کردستان عراق می رود” هفته پیشتر نیز او با جناحهای درگیر در اتحادیه مهینی و همچنین مسعود بارزانی ملاقات کرده بود.
نکته قابل توجه در این خبر این است که، این ملاقاتها و تلاشهای سفیر رژیم جنایتکار اسلامی در عراق تنها نشانه سر سپردگی احزاب ناسیونالیست کرد و از جمله اتحادیه میهنی به یکی از جنایتکارترین حکومتهای تاریخ را نشان می دهد، وگرنه همگان با کارنامه سیاه و خونین حکومت دزدان و قاتلان اسلامی در عراق آشنا هستند.
yadi.mahmodi@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *