دستگیری یکی از قاتلان دهه شصت در سوئد سرآغاز دستگیری و محاکمه کلیه سران حکومت خواهد بود

حمید نوری دادیار قوه قضاییه در دهه شصت و عضو هیئت اعدام در گوهردشت، معاون قاضی مقیسه‌ و همکار پورمحمدی که نقش فعالی در اعدام‌های سال ۶۷ داشت، روز ۹ نوامبر در سوئد دستگیر و امروز ۱۳ نوامبر در دادگاهی در استکهلم تفهیم اتهام شد. طبق حکم دادگاه سوئد این جنایتکار تا چهارهفته دیگر، مهلتی که برای ارائه ادله و مدارک بیشتر به شاکیان داده میشود، در بازداشت خواهد بود.

حمید نوری با تلاش ایرج مصداقی و کاوه موسوی از فعالین اپوزیسیون جمهوری اسلامی بازداشت شده است. این اولین بار است که یکی از جنایتکاران جمهوری اسلامی در خارج از کشور دستگیر میشود و تردیدی در این نیست که نوبت سران جمهوری اسلامی که کل ماشین جنایت حکومت را سازمان دادند و دهها هزار انسان شریف و مبارز را اعدام کردند، از پور محمدی و رئیسی تا خامنه ای و روحانی و سایر مقامات حکومت بزودی فرا خواهد رسید. این جانیان در ایران و در سراسر جهان توسط مردم انقلابی دستگیر شده و مورد محاکمه قرار خواهند گرفت.

حزب کمونیست کارگری و سایر سازمانهای آزادیخواه و سرنگونی طلب همواره خواهان دستگیری و محاکمه جنایتکاران جمهوری اسلامی بوده اند و دولت های غربی را به دلیل مماشات با جمهوری اسلامی محکوم کرده اند. این تلاش ها سرانجام منجر به دستگیری و محاکمه یکی از جنایتکاران حکومت در سوئد گردید.

برگزاری دادگاه ایران تریبونال در انگلیس و هلند، فراری دادن شاهرودی در آلمان و تبدیل کنفرانس هایی مانند کنفرانس برلین به صحنه محاکمه جمهوری اسلامی و جنایتکاران آن و صدها مورد مشابه در دهه های گذشته، گوشه ای از تلاش های نیروهای اپوزیسیون برای افشای جنایات جمهوری اسلامی و دست اندرکاران این حکومت در افکار عمومی بین المللی و ناامن کردن خارج کشور برای آنها است. این واقعه موفقیتی نه تنها برای اپوزیسیون جمهوری اسلامی بلکه برای تک تک خانواده های جانباختگان و زندانیان سیاسی، برای جنش دادخواهی و برای کلیه مردم ایران است که برای سرنگونی حکومت منفور و منحوس جمهوری اسلامی مبارزه میکنند.

در عین حال باید دولت سوئد را تحت فشار قرار داد که محاکمه حمید نوری را به سرانجام برساند و تحت فشار جمهوری اسلامی، او را به ایران باز پس نفرستد. حمید نوری صدها شاکی خصوصی در ایران و سوئد و سایر کشورها دارد. حضور آنها در دادگاه محاکمه این شخص و ارسال اسناد و مدارک جنایات او، و اعمال فشار متحدانه ایرانیان خارج کشور برای محاکمه و مجازات حمید نوری، مماشات احتمالی دولت سوئد در این پرونده را دشوارتر میکند.

حزب کمونیست کارگری بار دیگر بر سیاست خود مبنی بر انزوای سیاسی جمهوری اسلامی در سطح جهانی و اخراج آن از کلیه نهادهای بین­المللی و پیگرد مقامات آن تاکید میکند و مردم آزادیخواه را به گسترش مبارزه برای سرنگونی جمهوری اسلامی فرامیخواند. سران حکومت مطمئن باشند که روزی همه آنهایی که هیئت­های مرگ سازمان دادند، و آمر و عامل قتل و شکنجه و آزار و اذیت دهها هزار انسان بیگناه هستند، دستگیر شده و در دادگاههای علنی به محاکمه کشیده خواهند شد. آن روز بزودی فراخواهد رسید.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۳ نوامبر ۲۰۱۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *