نهمین روز دور جدید اعتراضات کارگران هفت تپه

٢١ آبان :

روز ٢١ آبان کارگران نیشکر هفت تپه برای نهمین روز دست از کار کشیدند. اعتصابات این دور نیشکر هفت تپه از کارگران بخش کشاورزی آغاز شد. کارگران داخل شرکت نیز که برای پاسخ گویی به خواستهایشان اولتیماتومی یک ماهه داده بودند، بدلیل تعویق پرداخت حقوقشان وارد اعتصاب شدند. در این روز جمع زیادی از کارگران در تجمع شرکت داشتند.

کارگران در صحبت هایشان ضمن اعلام اعتراض به وعده های توخالی بر خواستهای اعلام شده خود تاکید کردند. در عین حال اعلام کردند که حقوق خط قرمز آنهاست و هشتاد و چهار روز است که مزدی نگرفته اند و حاضر به قبول این فشار نیستند. تاکید کارگران در تجمعشان بر اتحاد همه بخش های کارگران در این مجتمع کارگری بود. از جمله کارگران بازنشسته هفت تپه، رانندگان استجاری شرکت که کارگران را جابجا میکنند، کارگران نی بر، کارگران فصلی همه با معضل تعویق پرداخت دستمزدها روبرو هستند. زیر فشار اعتراض کارگران مدیریت وعده پرداخت یک ماه حقوق داده است، اما کارگران میگویند با یک وعده حقوق دردی از آنها دوا نمیشود و تمام طلبهایشان را میخواهند. کارگران میگویند با وجود گرانتر شدن سرسام آور قیمت ها حقوق کارگر اگر ده میلیون هم باشد کفاف زندگی اش را نمیدهد. به گفته کارگران با اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و پرداخت دیگر مزایای شغلی شان حداقل یک میلیون و سیصد هزار تومان به حقوق آنها اضافه میشود و خواهان اجرای آن هستند. حرف کارگران اینست که فقط با اعتراض و اعتصاب متحدانه شان است که میتوانند حق و حقوقشان را بگیرند.

اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه به حراج کردن زمین های کشاورزی و خصوصی کردن شرکت بعنوان بخش دیگری از دزدی ها و چپاولگری هاست. خواستهای فوری کارگران نیشکر هفت تپه عبارتند از: متوقف شدن چپاولگری ها تحت عنوان خصوصی سازی و فروش زمینه های کشاورزی، پرداخت فوری طلبهای تمامی بخش های شرکت، روشن شدن وضع قراردادهای کارگران فصلی، بازگشت به کار دو همکار اخراجی، لغو احکام صادر شده برای اسماعیل بخشی و دیگر بازداشت شدگان این مجتمغ و بدون قید و شرط بودن آزادی آنان، بسته شدن تمامی پرونده های امنیتی تشکیل شده برای کارگران و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و پرونده سازی ها .

اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه متحدانه ادامه دارد. از خواستها و اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه باید وسیعا حمایت کرد.

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢١ آبان  ٩٨،  ١٢ نوامبر ٢٠١٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *