ادامه اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه & اخباری از اعتراضات کارگری

اطلاعیه خبری ۱۸ آبان :

ادامه اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه

امروز ۱۸ آبان اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه وارد ششمین روز خود شد. این دور از اعتصاب کارگران از بخش کشاورزی آغاز شده و شماری از کارگران بخش داخل کارخانه نیز با شرکت در تجمع آنها با آنان همبستگی خود را اعلام کرده اند. اعتراض کارگران به جدا کردن و حراج کردن زمین های مرغوب کشاورزی است که بخش دیگری از دزدی ها و چپاول اموال شرکت را تشکیل میدهد. کارگران همچنین به تعویق پرداخت دستمزدها نیز اعتراض دارند. متوقف شدن چپاولگری ها تحت عنوان خصوصی سازی و فروش زمین های کشاورزی، پرداخت فوری طلبها، بازگشت به کار دو همکار اخراجی، لغو احکام صادر شده علیه اسماعیل بخشی و دیگر بازداشت شدگان نیشکر هفت تپه و بدون قیدو شرط بودن آزادی آنان، بسته شدن تمامی پرونده های امنیتی تشکیل شده برای کارگران و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و پرونده سازی ها از خواستهای کارگران نیشکر هفت تپه است.

اعتراضات این کارگران ادامه دارد. خواستهای کارگران بخش کشاورزی و بخش های داخلی شرکت مشترک است و اتحاد مبارزاتی آنها فاکتور مهمی در پیشروی قدرتمند تر این اعتراضات است. شرکت فعال خانواده ها در مبارزات کارگران بسیار ضروری و حیاتی است. حزب کمونیست کارگری همه کارگران را به حمایت وسیع از مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه این سنگر مهم مبارزات کارگری فرا میخواند

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۸ ابان ٩٨، ۹ نوامبر ٢٠١٩

……………………………..

اطلاعیه خبری ۱۸ آبان:

اخباری از اعتراضات کارگری

– صبح روز ۱۸ آبان حدود ۱۲۰ کارگر پروژه مرمت ارگ قدیم بم در اعتراض به تعویق پرداخت ۳ماه مزد دست از کار کشیده و محل کار خود را ترک کردند. این کارگران که از زیرمجموعه‌های سازمان میراث فرهنگی محسوب می‌شوند، صبح امروز مقابل در ورودی پایگاه ارگ قدیم تجمع کردند. به گفته کارگران علاوه بر تاخیر سه تا چهار ماهه در پرداخت حقوق از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور، یکی از عمده‌ترین مشکلات آنان روالی است که سازمان میراث فرهنگی برای پرداخت دستمزد کارگران و تعویق دائم پرداخت مزدشان در پیش گرفته است.

– روز شنبه ۱۸ آبان‌ماه گروهی از کارگران شرکت قند شوش در اعتراض به اعزام به مرخصی اجباری خود و همکارانشان توسط کارفرما و خطر از دست دادن کارشان در محوطه این شرکت، تجمع کردند. به گفته کارگران مدیریت این شرکت به دلیل عدم تامین چغندر بهاره و با هدف کاهش هزینه‌هایش، بدون پرداخت هیچ مزدی تعدادی از کارگران را به مرخصی اجباری فرستاده و تعدادی از آنها را نیز با دو روز کار در هفته مجددا به کار دعوت کرده است. در برابر این اقدام کارفرما، کارگران که خود را زیر فشار سنگین اقتصادی میبینند و کار و معیشتشان به خطر افتاده است، دست به اعتراض زده اند. در کارخانه قند شوش تا قبل از سال ۷۸ بیش از سه هزار کارگر رسمی در سه شیف کار میکردند. بعلاوه کشاورزان منطقه شوش، دزفول، اندیمشک وسایر مناطق خوزستان و استان های اطرف چغندر این کارخانه را تامین میکردند. به بحران کشیده شدن وضع این کارخانه موجب بیکاری بسیاری از این کارگران شده است.

– روز ۱۸ آبان کارگران شهرداری پارس آباد مغان در استان اردبیل در اعتراض به عدم پرداخت چند ماهه دستمزد و مزایای خود مقابل شهرداری تجمع کردند.

پیش بسوی شوراها

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۸ آبان ٩٨، 9 نوامبر ٢٠١٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *