۱۸ کارگر بازداشتی آذرآب آزاد شدند

اطلاعیه شماره ۲۵:

کارگران خواهان آزادی تمام دستگیر شدگان هستند

روز اول آبان  18 نفر از کارگران بازداشتی آذرآب به قید وثیقه آزاد شدند. آزادی این کارگران در ادامه بیش از یک ماه اعتصاب و اعتراضات این کارگران و همچنین اعتراضات در دیگر مراکز کارگری در اراک صورت میگیرد. این کارگران در جریان یورش وحشیانه نیروی انتظامی به صف اعتراض کارگران آذرآب در روز ۲۸ مهر بازداشت شده بودند. آزادی آنها را به این عزیزان، به کارگران آذرآب اراک و به همگان تبریک میگوییم.

از شمار ۲۱ نفر از کارگران بازداشت شده آذرآب هنوز سه نفر از آنان در بازداشت بسر میبرند و کارگران خواهان آزادی بدون قید و شرط همه آنها هستند. تعرض نیروهای کثیف حکومتی به صف کارگرانی که حقوق حقه خود را طلب میکنند و خواستهای برحقی دارند، مورد انزجار همه کارگران و مردم است.  اعتراض کارگران آذرآب به دزدی های پشت پرده تحت عنوان خصوصی سازی و نداشتن امنیت شغلی و تعویق پرداخت دستمزدهاست. کارگران آذرآب خواستار آزادی فوری همکاران بازداشتی خود، توقف احضارها و پرونده سازیها و بسته شدن پرونده های امنیتی تشکیل شده علیه کارگران هستند. اعتراضات این کارگران از مهرماه آغاز شده و تا کنون این کارگران مبارزات جانانه ای را به پیش بردند. یک عرصه مهم مبارزات این کارگران علیه شورای اسلامی است که آشکارا همدست سهامداران دزد شرکت و نیروی انتظامی تلاش کردند مبارازت کارگران را سد کنند.

مقامات حکومتی و سهامداران چپاولگر شرکت با توسل به انواع ترفندها و محاصره کارگران در کارخانه و وعده و وعید دادنها در هراس از پیوستن دیگر مراکز کارگری به این اعتراضات صف کارگران را مورد حمله قرار دادند و در اخبارشان از دستگیر”لیدرهای”  اعتراض گزارش کردند. اما کارگران طی بیانیه های خود اعلام کردند “ما ۱۷۰۰ کارگر آذرآب همه با هم هستیم. نام لیدر بر روی کارگران بازداشتی گذاشته اید، تا آنها را زیر فشار قرار دهید. پس از سه سال که همه جا فریاد زدیم، جواب ما باتوم و گاز اشک آور بود”. کارگران در همین بیانیه بر ادامه اعتراضات متحدانه خود تاکید کردند. از مبارزات کارگران آذرآب و خواستهایشان باید وسیعا حمایت کرد. کارگران بازداشتی آذرآب باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند و پرونده های تشکیل شده برای آنان باید فورا بسته شود.

پیش بسوی شوراها

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

۲   آبان  ٩٨،  24 اکتبر  ٢٠١٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *