چند خبر از اعتراضات زندانیان سیاسی و اعتراضات کارگری

اطلاعیه خبری ۲ آبان:

-روز ۲ آبان اعتراض زندانیان سیاسی محمد حبیبی، فرهاد میثمی، امیرامیرقلی، برزان محمدی و  مهدی مسکین نواز  علیه زیر پا گذاشته شدن حقوق پایه ای زندانیان سیاسی در این زندان وارد شانزدهمین روز خود شد. این زندانیان به نشانه اعتراض اعلام کرده اند که دیگر در مراسم صبحگاهی اجباری و صف آمارگیری‌های صبح و شب زندان نخواهند نشست و همزمان با کتابی در دست، گوشه‌ای بیرون از صف‌ها نشسته و به مطالعه می‌پردازند. اولین روز این اعتراض از سوی محمد حبیبی معلم زندان و فرهاد میثمی  یکی دیگر از زندانیان سیاسی در هفدهم مهرماه آغاز شد.

– سپیده قلیان در اعتراض به رفتار نامناسب مسئولان زندان قرچک ورامین از روز ۲۸ مهر ماه دست به اعتصاب غذا زده است. او در این اعتراض خود خواستار  اعزام هیئتی برای رسیدگی  به شرایط زندانیان شده است. قبل از آن نیز سپیده در همراهی با عاطفه رنگریز در اعتراض به انتقال دو زندانی جرائم عادی به سلول انفرادی و شرایط بسیار غیر انسانی این سلول ها دست به تحصن زده بود که بعد از بازگرداندن آن دو زندانی به بند عادی آنها با موفقیت به اعتراضشان پایان دادند. سپیده قلیان خبرنگار جوانی است که به جرم دفاع از کارگران نیشکر هفت تپه و صحه گذاشتن بر کیفرخواست اسماعیل بخشی علیه زندان و شکنجه به ۱۸ سال حبس محکوم شده است. سپیده قلیان صدای آزادیخواهی و صدای اعتراض همه زندانیان است. از خواست و اعتراض او باید وسیعا حمایت کرد. سپیده قلیان باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شود

– روز ۱ آبان کارگران حمل و نقل جاده‌ای خلیج در مقابل ساختمان فرمانداری اسلامشهر  تجمع کردند و  اعلام کردند که تا گرفتن حق  خود به تجمعات اعتراضی  شان ادامه خواهند داد. اعتراض این کارگران به بیکارسازیها، تبدیل قراردادها به پیمانی و نداشتن امنیت شغلی و تعویق پرداخت دستمزدهاست. به گفته کارگران از اردیبهشت سال ۹۵ که مدیریت این شرکت به بخش خصوصی واگذار شد، آنها همواره با معضل تعویق پرداخت دستمزدها و حق بیمه شان روبرو بوده اند. همچنین از اول شهریور ماه تبدیل قرارداد حدود ۱۵۰ کارگر شرکت حمل و نقل به پیمانی  در دستور کار مدیریت جدید قرار گرفت و  بیش از ۵۰ نفر از کارگران شرکت با حداقل ده سال سابقه به بهانه اتمام قرارداد اخراج شدند.  این وضعیت به موج جدیدی از اعتراض در این شرکت دامن زد. خواست های فوری کارگران حمل و نقل عبارتند از: داشتن امنیت شغلی و قراردادهای دائمی کار، بازگشت به کار فوری همکاران اخراجی، پرداخت فوری مطالبات مزد،  و دریافت بموقع مزد در هر ماه

 روز اول آبان کارگران  شرکت لبنیاتی پاژن در نسیم شهر واقع در استان تهران در اعتراض به پرداخت نشدن ۷ ماه حقوق‌شان اعتصاب کرده و در مقابل این شرکت تجمع کردند.

– روز ۱ آبان تعدادی از کارگران فضای سبز شهرداری شاهین شهر، در اعتراض به لغو قرارداد با شرکت پسماند و بازیافت شاهین‌شهر و واگذاری آن به بخش خصوصی که راهی برای چپاول بیشتر زندگی و معیشت کارگران است، در مقابل ساختمان شورای شهر شاهین شهر در استان اصفهان، تجمع کردند.

– روز ۱ آبان کارگران کنتورسازی ایران در اعتراض به تعطیلی کارخانه و از دست دادن کارشان و عدم دریافت ۷ ماه مزد و دیگر مطالباتشان مقابل ساختمان استانداری قزوین، دست به تجمع  زدند. این کارگران همچنین ۲۴ ماه مزد از سالهای قبل طلب دارند.  بیش از یکماه است که کارگران کنتورسازی پیگیر خواستها و مطالباتشان هستند.

 روز ۱ آبان رانندگان استیجاری شهرداری رشت نسبت به عدم پرداخت ۴ماه مطالبات و وعده های توخالی مسئولین مقابل شهرداری واقع در میدان گیل رشت دست به تجمع زدند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

۲ آبان ٩٨،  24 اکتبر  ٢٠١٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *